
American Express Global Business Travel (Amex GBT) neemt het internationale eventmanagementbureau Banks Sadler over. Banks Sadler, dat een hoofdkantoor in Londen heeft, wordt hiermee onderdeel van American Express Meetings & Events, een divisie van Amex GBT. Na afronding van de transactie, naar verwachting in het derde kwartaal van dit jaar, worden het bedrijf en zijn medewerkers formeel onderdeel van Amex GBT.
Wereldwijde expertise
Volgens Issa Jouaneh, Senior Vice President en General Manager van American Express Meetings & Events, is het een strategische overname voor zijn organisatie en een positieve ontwikkeling voor Banks Sadler en haar klanten. 'Banks Sadler is één van de meest gerespecteerde merken op het gebied van meetings & events. Het brengt een breed scala aan diensten en oplossingen en de mindset van een onafhankelijk agentschap met zich mee. Die willen wij behouden en laten groeien. In combinatie met de vooruitstrevende mogelijkheden en wereldwijde voetafdruk van American Express Meetings & Events, zullen onze klanten profiteren van een uitgebreide waardepropositie', aldus Jouaneh.
Vertrouwd merk
Banks Sadler werd opgericht in 1982 in Londen en heeft kantoren in York, Windsor, Parijs, Düsseldorf en New York. Het heeft ongeveer 250 medewerkers. In de afgelopen 35 jaar is het merk uitgegroeid tot één van de meest vertrouwde in de markt. Onder leiding van Leigh Jagger heeft het bedrijf zijn dienstverlening en portfolio uitgebreid naar meerdere markten.
Jagger: 'Deze overname is een belangrijk moment. Hoewel klanten geen verandering zullen merken, wordt het bedrijf nu ondersteund door één van de grootste reis- en eventmanagementbureaus ter wereld. We blijven de beste evenementenplanning en het beste eventmanagement aanbieden, terwijl onze klanten tevens profiteren van de leveranciersrelaties van American Express Meetings & Events, de wereldwijde schaal en de expertise op het gebied van strategische meetingmanagementprogramma's (SMMPs).'
Steven Curts, Chief Strategy Officer van Amex GBT, zegt dat de overname een volgende belangrijke stap is in de evolutie van het wereldwijde bedrijf. Curts: 'Bij zakenreizen, vergaderingen en evenementen ligt onze focus altijd op het verbeteren van de klantervaring, het productaanbod en onze wereldwijde voetafdruk. Dit realiseren wij door strategische overnames, partnerships en organische groei. De aankoop van Banks Sadler is een belangrijke vervolgstap in onze strategische reis.'