
‘Wat ATPI heeft ontwikkeld is vrij uniek’, vertelt Geraldine trots. ‘De app zoals we hem hebben gebouwd is echt op de persoon toegespitst. Iedere gast ziet echt alleen maar zijn eigen gegevens. Dat is best ingewikkeld’, lacht ze. Alles voor de ultieme guest experience, zodat iedere genodigde zich een VIP voelt!
‘We nemen de gast mee in een hele experience’
Alle ervaring die ATPI de afgelopen jaren opdeed op het gebied van (sport)events en travel, komt samen in deze tool. ‘Digitale ondersteuning van een evenement is tegenwoordig niet meer weg te denken voor onze opdrachtgevers’, zegt Geraldine. Een mooi voorbeeld van hoe deze app ingezet wordt, is de Champions League Finale voor sponsoren van de UEFA Finales. Voor hun opdrachtgevers die sponsor zijn van de Champions League, managed APTI het hele traject rondom de vier finales. De Womans League, de Europa League, de Conference League en de Champions League. Geraldine: ‘Onze ondersteuning start bij het uitnodiging. Vanaf het moment dat de genodigden een mail krijgen dat er een stoel voor ze is tijdens de Champions League Finale, nemen we ze mee in een hele experience. De gast moet denken: Wauw, wat een toffe uitnodiging!’
Ervaring zo persoonlijk maken
‘Achter de schermen verzamelen we zoveel mogelijk gegevens om de ervaring zo persoonlijk mogelijk te maken. Waar komen mensen vandaan, met wie komen ze, hoe reizen ze. Maar ook de allerkleinste details zoals hun kledingmaat willen we graag weten, zodat we ze bijvoorbeeld kunnen verrassen met een gepersonaliseerd voetbalshirt. Dat vindt iedereen altijd ontzettend leuk’, vertelt Geraldine.
Targetten per gast en doelgroep
ATPI zorgt ervoor dat alle praktische gegevens die nodig zijn voor een ontspannen ervaring in de app staan. Geraldine: ‘We hebben natuurlijk de vluchten geboekt, dus in de app staan de vluchtgegevens, of ze nog een transfer hebben, hoe het vervoer bij aankomst geregeld is, in welk hotel ze verblijven. Per opdrachtgever kunnen we berichten instellen die specifiek voor hun van toepassing zijn. Zo kan er ook in het voortraject gecommuniceerd worden met de gast. Is er bijvoorbeeld nog een zakelijke sessie in de dag van de wedstrijd? We kunnen het zo uitgebreid maken als de klant opdrachtgever. Wat past er binnen hun doelen, strategie en wensen? Wij adviseren de klanten, we proberen ze vanuit onze jaren ervaring mee te nemen door de mogelijkheden om het geheel nog persoonlijker te maken. Aan de hand van hoe wij de achterkant per doelgroep hebben ingericht, kunnen we heel specifiek per gast en doelgroep targetten. Naar zo’n Champions League Finale gaan bijvoorbeeld zo’n 600 gasten, daarvoor hebben we bijna 600 versies van de app gemaakt. Dat maakt de ervaring heel uniek en persoonlijk en dat is precies de bedoeling.’
Combinatie van het praktische, het zakelijke en het leuke
Naast dat de gast alles praktisch bij elkaar vindt in de app, bouwt ATPI ook graag funelementen in. ‘Een leuke promovideo, informatie over een specifieke wedstrijd zoals de teamopstelling en waar de gasten een drankje kunnen halen. Zo combineren we het praktische, het zakelijke én het leuke. Dat zorgt voor een sterk en compleet product’, vat Geraldine samen. En natuurlijk houdt het niet op na het event. ‘We zorgen voor een aftermovie en gasten kunnen naderhand een survey invullen hoe ze hun ervaring beleefd hebben. Door middel van de app en het hele communicatieplan wat daaraan hangt, kunnen we echt op meerdere momenten in de voorbereiding en achteraf de mensen naar ons toetrekken en de aandacht triggeren.’
Gebrand in huisstijl van klant
Naast dat de app praktisch en leuk is, wordt hij helemaal gebrand in de huisstijl van het merk of de opdrachtgever. Geraldine: ‘De gast ziet van A-Z helemaal de beleving van het merk waardoor zij of hij uitgenodigd is. Dat is nog een extra kracht van deze tool, de merkbeleving is hierdoor heel groot.’
‘We nemen hiermee heel veel geregel uit handen’
Het samenvoegen van zowel praktische gegevens als belevingselementen in één centrale app zodat de gast daar geen zorgen en stress over heeft, is echt een brug tussen onze eventtak en onze achtergrond als travelmanagementcompany. We nemen hier heel veel geregel mee uit handen’, vat Geraldine samen. Maar het allerbelangrijkste: ‘Uiteindelijk gaat het voor de gast om de persoonlijke touch. Goodies vindt iedereen leuk, maar iemand die je op het vliegveld op staat te wachten om je te verwelkomen, een persoonlijke noot op de kamer en een persoonlijk programma is waar je het verschil maakt.’
Fotografie: Barbara Kempeneers