Back Back Nieuws

aRTi Producties' restyling van Rotterdams OV

24 oktober 2006
De RET, het openbaarvervoerbedrijf van de regio Rotterdam, is onlangs gestart met het restylen van zijn verkoop- en informatiepunten. Met de metamorfose wil de RET de OV-chipkaart extra onder de aandacht van de reizigers brengen. Kort geleden nam de RET het tijdelijke verkoop- en informatiepunt in gebruik op het stationsplein bij Rotterdam CS. de diverse verkoop- en informatiepunten in de metro hebben ook een nieuwe look & feel gekregen. Het Rotterdamse evenementenbureau aRTi Producties BV is verantwoordelijk voor de creatieve ontwikkeling en uitvoering van de OV-chipkaartpromotie bij de RET verkoop- en informatiepunten.

aRTi Producties realiseert voor de RET een nieuwe uitstraling door de verkoop- en informatiepunten te voorzien van een concept waarbij felle, opvallende kleuren hand in hand gaan met de aan de OV-chipkaart verbonden promotiefiguren Tante Jo en The Kid. Bij de nieuwe aankleding zijn deze fictieve figuren prominente blikvangers, waardoor reizigers direct worden geattendeerd op het feit dat zij bij het verkoop- en informatiepunt alle informatie over de OV-chipkaart kunnen krijgen. De OV-chipkaart is het nieuwe elektronische betaalsysteem voor het openbaar vervoer in Nederland dat momenteel door de RET en Connexxion in de regio Rotterdam al (deels) is ingevoerd.

Naast de promotie van de OV-chipkaart heeft aRTi Producties op de locatie Rotterdam CS ook de herkenbaarheid van het verkoop- en informatiepunt vergroot, door het plaatsten van een verlicht RET-logo op het dak van het gebouwtje. Met deze aanpak heeft het Rotterdamse bureau, dat zich onder meer toelegt op het ontwikkelen en uitvoeren van gelijksoortige identiteitsbepalende communicatie-uitingen voor beurzen, seminars en productpresentaties, een ‘herkenbaar en lichtgevend baken van helderheid’ gecreëerd in de voor de reizigers chaotische omgeving bij Rotterdam CS. Het stationsplein is door de werkzaamheden voor het nieuwe centraal station momenteel moeilijk begaanbaar. En als gevolg van de alsmaar wisselende looproutes was het verkoop- en informatiepunt doorgaans niet goed zichtbaar. Het tijdelijk verkoop- en informatiepunt aan het stationsplein is met doordacht kleurgebruik, de fictieve OV-chipkaartpromotiefiguren en de LED-verlichting nu echter zeer opvallend aanwezig. Het verkoop- en informatiepunt op het stationsplein zal de komende vier jaar in gebruik blijven. Daarna krijgt het een definitieve plaats in de nieuwe stationshal.


Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!