Back Back Nieuws

Amsterdam RAI presenteert trendrapport: Hoe zijn evenementen veranderd in 2017?

22 december 2014
De behoeftes van mensen, en de manier waarop zij met elkaar in contact zijn, verandert. Daarom zullen evenementen er in 2017 anders uit zien. Investeren in de waarde van de fysieke ontmoeting en de impact buiten het evenement is cruciaal voor eventprofessionals. Een evenement is meer dan het samenbrengen van mensen op één specifiek moment: het bereik van evenementen is groter dan ooit tevoren. Dit is te lezen in het nieuwe trendrapport dat Amsterdam RAI heeft gepubliceerd. Het RAI Insights rapport is opgesteld ter inspiratie voor organisatoren, exposanten en iedereen die betrokken is bij de veelbelovende toekomst van evenementen.

Scenario: evenementen in 2017
Het RAI Insights trendrapport biedt een samenvatting van trends en de impact ervan op evenementen. Het rapport schetst daarnaast een evenementenscenario voor 2017 en geeft ideeën hoe eventprofessionals waarde kunnen blijven creëren voor bezoekers. Deze kennis is gebaseerd op inzichten van organisatoren, exposanten en partners, gesprekken met een cross functioneel RAI-team en uitgebreide desk research. Waarom 2017? Het is ver weg genoeg om veranderingen te zien en dichtbij genoeg om nu te handelen.

Investeren in waarde
De fysieke ontmoeting blijft cruciaal voor het opbouwen van vertrouwen tussen mensen en het aangaan of versterken van relaties. Daardoor ontstaat een sterke merkervaring, inspiratie, innovatie en kennisuitwisseling. Virtuele toepassingen zijn hierbij een verrijking en de combinatie tussen offline en online biedt ongeëvenaarde waarde. Het RAI Insights trendrapport beschrijft 10 manieren en 20 ideeën om waarde te blijven creëren voor bezoekers, met een focus op thema’s als matchmaking, beleving, persoonlijk, authenticiteit, slimme keuzes, cocreatie, eventwetenschap, crossborder, welzijn en balans.

Inspiratie voor de toekomst
Het RAI Insights trendrapport is hier te downloaden. Het rapport nodigt een ieder uit om ideeën en gedachten uit te wisselen via insights@rai.nl of via Twitter: @AmsterdamRAI, #insights.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!