Back Back Nieuws

Amsterdam Marketing kiest Momice voor eventcommunicatie

31 oktober 2014
Amsterdam Marketing, ook wel bekend van het merk I Amsterdam, heeft Momice gekozen voor de communicatie rond zijn events. Het bedrijf drukt hiermee de tijdsinvestering en kosten die gemoeid zijn met de organisatie van events.

Amsterdam Marketing organiseert jaarlijks zo’n tien evenementen, zoals de Amsterdam Marketing Netwerkdagen, de openingsborrel van de Uitmarkt en verschillende bijeenkomsten in Metropoolgebieden als Haarlem en Zandvoort. De organisatie verwacht dit komend jaar de evenementenkalender op te voeren naar zo’n 25 events.

Volgens Sonja Straathof, event manager van Amsterdam Marketing, was de oude situatie bijzonder inefficiënt. Straathof: ‘Voorheen organiseerden we ieder evenement, waar gemiddeld zo’n 350 bezoekers op afkomen, met behulp van Excel-sheets en Outlook. Dit kostte enorm veel tijd; zeker 30 uur per evenement. Twee jaar terug hebben we een externe partij ingeschakeld om de registratie voor ons over te nemen. Het werkte goed, maar de kosten zijn voor ons te hoog om dit voor ieder evenement uit te besteden. Met het oog op de toename in het aantal events dat wij organiseren, keken we uit naar een partij die zowel de tijd als de kosten reduceert, en kwamen uit bij Momice.’

Events centraal beheren 
Met Momice maakt Amsterdam Marketing eenvoudig zelf een event site aan. Alle communicatie rond een event verloopt via dit ene integrale communicatieplatform dat is gekoppeld aan een mail- registratie en enquêtemodule. Het bedrijf helpt marketing, communicatie en event managers bij het eenvoudig online, real time en efficiënt stroomlijnen van events en meetings. Straathof: ‘Momice heeft voor ons één platform ingericht waar vanuit we alle communicatie voor ieder event centraal kunnen beheren. Door Momice ben ik niet meer afhankelijk van andere partijen, maar kan ik alle mailings en registraties zelf bijhouden. Zo heb ik zelf de controle over alle communicatie van mijn evenementen.’

Momice werkt met jaarabonnementen waarbij de klant oneindig veel events aan kan maken, zodat alle 25 evenementen die Amsterdam Marketing in 2015 organiseert binnen het abonnement vallen. Straathof rekent voor dat het gebruik van Momice haar bedrijf zo’n 77 procent aan kosten bespaart daarmee en 5 werkweken op jaarbasis.

Gemeentes organiseren meer events
Rutger Bremer, managing director en medeoprichter van Momice: ‘We merken dat in de sector City Marketing, waarvan I Amsterdam natuurlijk een prachtig voorbeeld is, het aantal events stijgt. Daarmee stijgt ook de behoefte aan het flexibel, snel, efficiënt en kosteneffectief beheren van die evenementen vanuit gemeentes en marketingorganisaties die voor de gemeentes werken. Daar spelen wij op in.’

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!