Back Back Nieuws

Albron en Keukenhof slaan handen ineen

30 maart 2010
Albron verzorgt vanaf maart 2010 alle restauratieve activiteiten en diensten op Keukenhof in Lisse. Jaarlijks brengen, in nog geen negen weken tijd, ruim 800.000 mensen een bezoek aan het park. Er zijn vier paviljoens ingrijpend verbouwd om de (internationale) parkbezoeker kwalitatief hoogwaardige en eigentijdse horeca te kunnen bieden. "Ook de overige horecavoorzieningen zijn aangepast zodat het publiek in een moderne en prettige omgeving kan genieten van lekker eten en drinken. Naast voorzieningen voor de parkbezoekers richt Albron zich met de nieuwe horeca-exploitatie op de zakelijke markt: de diverse paviljoens zijn zeer geschikt voor zakelijke partijen en evenementen," aldus Tamara Chaloulakos, communicatiemanager van Albron. 

Elk paviljoen een eigen karakter 
Elk paviljoen heeft een eigen karakter en bijzondere ambiance gekregen. De interieurarchitect van Horequip heeft het ontwerp en de inrichting van de paviljoens voor zijn rekening genomen. Zo heeft het Wilhelmina Paviljoen een typisch Hollands karakter. Authentieke gerechten met een moderne twist zoals stamppot van Hollandse spinazie met zongedroogde tomaatjes en Old Amsterdam, sieren de menukaart van dit Paviljoen. "Hier ervaren de gasten het echte huiskamergevoel met een vleugje nostalgie," vertelt Chaloulakos. In het Willem Alexander Paviljoen kunnen de bezoekers Azië proeven. Het menu met daarop onder meer Aziatische wokgerechten geeft invulling aan dit thema. Maar ook een broodje hamburger is hier verkrijgbaar. De moderne, trendy en kleurrijke inrichting zorgt voor verrassende effecten. Op het menu van het Beatrix Paviljoen staan smaakvolle Italiaanse gerechten en luxe salades. In combinatie met de Koninklijke uitstraling van het paviljoen, zorgen de gerechten voor een ambachtelijke en royale ambiance.

From Russia with love
Onder het thema ‘From Russia with Love’, brengt Keukenhof dit jaar een eerbetoon aan dit reusachtige land met een rijk verleden. Dit thema komt terug in de aankleding en het assortiment van het Oranje Nassau Paviljoen. Er staan typisch Russische delicatessen op het menu, maar ook meer herkenbare gerechten komen terug op de kaart. De bolvormige minaretten van de beroemde Sint Basiliuskathedraal op het Rode Plein, spelen een belangrijke rol in de kleurrijke inrichting van dit paviljoen.

Zakelijke bijeenkomst te midden van Hollands decor
Keukenhof is goed bereikbaar en beschikt over prachtige multifunctionele paviljoens en ruime parkeermogelijkheden. Keukenhof geeft een bijzonder Hollands decor aan presentaties en seminars. Alle paviljoens kunnen zowel in het seizoen (maart t/m mei) als daarbuiten ingezet worden voor een zakelijk event.

Good food assortiment
"Vanzelfsprekend zijn de recepturen van alle gerechten op Keukenhof bij Albron in eigen huis ontwikkeld. Ieder paviljoen heeft een eigen thematische invulling." Wim Overdevest, manager Good Food van Albron, heeft hierin een bepalende rol gespeeld. Voor de inkoop van de ingrediënten werkt Albron samen met ‘huisleverancier’ Kruidenier Food Services. Op de kaart staan veel duurzame producten van topkwaliteit zoals biologisch Carl Siegert Brood, Fairtrade Beans4Live koffie, sandwiches en panini’s van de biologische Green range lijn van Sandays, hamburgers van blaarkopkoeien, MSC-goedgekeurde zalm en broodje rookworst van milieukeur varkensvlees. "Albron exploiteert onder andere drie outlets van de succesvolle eigen formules Coffee & More, waar bezoekers terecht kunnen voor heerlijke koffie en iets lekkers. Ook de kleine Keukenhof bezoeker zal zien dat de horecaformule is aangepast. Zo is er ondermeer op de speelweide een poffertjesrestaurant en zijn er diverse swirl-ijssalons," vertelt Chaloulakos.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!