Back
Nieuws
Albert Boswijk ontwikkelt Experience Rating Points
16 February 2007
XRP, Experience Rating Points, een nieuwe vorm om de effectiviteit van experience acties te meten. In nauwe samenwerking met Lost Boys heeft Albert Boswijk, directeur van de European Centre for the Experience Economy, het eerste onderzoek verricht voor de meest recente campagne van Sportlife: Arctic Games. Dat zegt hij in een kort interview met High Profile op een veld in Spijkenisse voor een circustent waar HSMAI gisteren haar trendseminar organiseerde.
Boswijk: "We hebben op basis van wetenschappelijk onderzoek aangetoond dat met
traditionele media je bereik wel groter is, maar je lengte van je
bereik is maar dertig seconden is. Nieuwe interactieve media is 2,5
minuut en je kosten zijn tien keer zo laag. Dat hebben we aangetoond.
We hebben in samenwerking met Lost Boys één onderzoek gedaan met Arctic Games van Sportlife. Nu gaan we dat ook meten met Vrumona, met Pepsi's nieuwe campagne Live life to the Max en zijn we gestart met een zogeheten experience impact meting."
Lees het hele interview op highprofile.weblog
Het gaat goed met Albert Boswijk
Boswijk: "We hebben op basis van wetenschappelijk onderzoek aangetoond dat met
traditionele media je bereik wel groter is, maar je lengte van je
bereik is maar dertig seconden is. Nieuwe interactieve media is 2,5
minuut en je kosten zijn tien keer zo laag. Dat hebben we aangetoond.
We hebben in samenwerking met Lost Boys één onderzoek gedaan met Arctic Games van Sportlife. Nu gaan we dat ook meten met Vrumona, met Pepsi's nieuwe campagne Live life to the Max en zijn we gestart met een zogeheten experience impact meting."
Lees het hele interview op highprofile.weblog
Het gaat goed met Albert Boswijk
Goed artikel?
Schrijf je in net als 24.0147 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!