
Van 2 juni tot en met 1 september ontvangen bezoekers van deelnemende horecazaken een promotie van 30% op een Uber-rit naar huis (maximaal €10). De promotie is beschikbaar via QR-codes op bierviltjes, posters en tafelkaarten bij verschillende horecazaken. Ook via social media kunnen mensen eenvoudig een promotiecode verkrijgen. Deze actie sluit aan bij de gedeelde missie van AB InBev en Uber: voorkomen dat mensen onder invloed achter het stuur stappen, door direct een laagdrempelig en verantwoord alternatief te bieden.
‘Als brouwer van onder andere Bud, Corona, Leffe en Tripel Karmeliet willen we mensen bij elkaar brengen om mooie momenten met elkaar te beleven in een cultuur van verantwoord genieten. Dit doen we niet alleen door te blijven investeren in onze alcoholvrije alternatieven, maar ook via acties zoals deze, want elke ervaring met bier moet een positieve zijn. Door samen te werken met Uber, bieden we een concrete oplossing’, aldus Jasper Kessels, Algemeen Directeur van AB InBev Nederland.
Smart Drinking initiatief
De samenwerking past perfect binnen AB InBev’s wereldwijde ‘Smart Drinking’-initiatieven, die inzetten op gedragsverandering, het vergroten van bewustwording en het bieden van praktische oplossingen, zoals alcoholvrije alternatieven en samenwerkingen met externe partners.
‘Veiligheid heeft bij ons de hoogste prioriteit. Met veiligheidsvoorzieningen in de app – zoals het delen van je rit met vrienden of familie en de selfie check die chauffeurs regelmatig moeten doen zodat we zeker weten dat de juiste chauffeur achter het stuur zit – zorgen we ervoor dat mensen veilig thuiskomen, ook na een avondje uit’, zegt Maurits Schönfeld, directeur Noord-Europa bij Uber. ‘Samen maken we het mensen makkelijk om verantwoord thuis te komen.’