Aaaaha! Bureau voor live communicatie: what’s in a name?Aaaaha! Bureau voor live communicatie: what’s in a name?
Back Back Interview

Aaaaha! Bureau voor live communicatie: what’s in a name?

30 oktober 2019

Het zou zomaar kunnen dat dat vriendelijke en opvallend geklede ontvangstcomité en die verrassende energizer bij het congres zijn ingevuld door Aaaaha! Bureau voor live communicatie. Deze naam zegt je nu misschien nog niet zo veel, maar als je weet dat dit de nieuwe naam is van The Actor Factory, dan gaat er ongetwijfeld een belletje rinkelen.

'We hadden al een tijdje in de gaten dat de naam the Actor Factory, waarmee we bijna twintig jaar geleden begonnen, de lading van onze dienstverlening niet meer dekte', begint Erik Peekel, oprichter en eigenaar van Aaaaha! Bureau voor live communicatie. Peekel begon in 1999 vanuit zijn studentenkamer een soort ‘uitzendbureau voor acteurs’ en is inmiddels niet meer weg te denken uit de evenementenbranche, noch als leverancier van hoogwaardige acts tijdens evenementen, noch als dagvoorzitter of auteur van het boek ‘Het evenement dat niemand wil missen - Hoe organiseer je dat?’

In het begin werkten Erik Peekel en zijn collega’s vooral met acteurs, omdat zij daarmee veel activiteiten in gang konden zetten: interactie tussen deelnemers en actieve workshops. In de loop der tijd zijn daar tekenaars, filmmakers en professionele gespreksleiders bijgekomen die de naamswijziging naar Aaaaha! rechtvaardigde.

Geen concurrent van evenementenbureaus

Vanuit de bovenste verdieping van Koninginnegracht 38 in Den Haag behandelen Erik Peekel en zijn collega’s Marjolein de Bruijn en Joep Tielens - bij elkaar goed voor meer dan 50 jaar ervaring en meer dan 3000 evenementen met Aaaaha! – met veel passie alle aanvragen voor het verzorgen en invullen van een deel van of een volledig evenement. ‘Laat ik gelijk alle evenementen- en organisatiebureaus die vragen hebben over de reden van onze naamswijziging geruststellen,’ vervolgt Peekel glimlachend, ‘Wij zijn er absoluut niet op uit om jullie concurrent te worden! We blijven op een professionele en verrassende manier invulling geven aan programmaonderdelen van evenementen, congressen en andere bijeenkomsten die jullie organiseren. We blijven gewoon doen waar we goed in zijn, alleen is dat onderhand wat meer dan onze oude naam suggereerde. Niet voor niets is onze pay off: verrassen, activeren en verbinden!’

Van klein onderdeel tot compleet traject

Aaaaha! heeft een breed scala aan opdrachtgevers van wie velen al jaren met hen samenwerken. Peekel: ‘Die opdrachtgevers zijn heel divers. Dat varieert van ministeries, overheden en non-profitorganisaties tot bedrijfsleven. En natuurlijk de evenementenbureaus. We kunnen een brede groep opdrachtgevers bedienen, omdat we vaak maar een klein onderdeel van een evenement verzorgen. Wij maken goede evenementen nog net een stuk verrassender. Daarbij werken we met een eigen team van gespreksleiders, workshopleiders, filmmakers, acteurs, acts, tekenaars en organisatoren. We kunnen je helpen met het complete traject, maar ook voor één workshop, filmpje of act kun je bij ons terecht.’

De kracht van het persoonlijke

‘Omdat wij met sommige organisaties al zo lang samenwerken, kan één telefoontje of e-mail al volstaan om precies te weten wat het betreffende evenement nodig heeft. Wij kunnen putten uit een flink bestand van talenten. Iedereen die aan ons is verbonden, kennen wij persoonlijk. Dat is onze kracht en dat maakt het mogelijk om snel te schakelen en te reageren op last minute aanvragen. Het liefst hebben we natuurlijk wel de tijd om samen met de opdrachtgever te kijken naar wat het meest effectief en verrassend is voor zijn evenement. Geen saaie sprekers met eindeloze PowerPointpresentaties, maar onverwachte elementen tijdens break out-sessies, een inspirerende dagvoorzitter of een daverende afsluiter die iedere bezoeker zal bijblijven. We komen graag bij je langs voor een brainstormsessie en dan gaan wij voor je aan de slag. We raden opdrachtgevers wel aan ons een tijdje van tevoren te benaderen, want net als bij vakantiehuisjes geldt ook bij ons: de leukste zijn het snelste weg!’ besluit Peekel. 

Door > Rob van Hilten

 

 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!