27Names viert jubileum met Rules of Play27Names viert jubileum met Rules of Play
Back Back Nieuws

27Names viert jubileum met Rules of Play

06 december 2018

Naar aanleiding van zijn tiende verjaardag lanceert 27Names, het Europese netwerk van live communicationbureaus de campagne Rules of Play. De campagne die in november op BEA World, het internationaal event en live communication festival, werd voorgesteld pleit voor een betere communicatie tussen de verschillende Europese landen. De kern van de campagne is een korte film waarin 27 afgevaardigden bijeenkomen in Schengen, het kruispunt van Europa. De plotwending? Alle afgevaardigden zijn kinderen.

Kinderlijk creatief

Albert Einstein zei het al: 'To stimulate creativity, one must develop the childlike inclination for play'. Kinderen kijken met geheel eigen ogen naar de wereld. Ze weten volwassenen vaak te verrassen met hun spitse opmerkingen en vragen.

'Als volwassenen weten we wel dat speelsheid en verwondering ons veel te bieden hebben, maar jammer genoeg doen we er in het dagelijkse leven vaak veel te weinig mee,' zegt Wouter Boits, CEO van The Oval Office en voorzitter van 27Names. 'Met de campagne roepen we volwassenen en in het bijzonder bedrijfsleiders en beleidsmakers op om af en toe wat meer de onbevangen levenshouding van een kind over te nemen, door op een meer directe en creatieve manier met elkaar te communiceren. Deze campagne is geïnspireerd op de dingen die kinderen ons kunnen leren - hun elementaire 'spelregels': iedereen is welkom, nieuwe dingen uitproberen, luisteren, eerlijk spelen, plezier maken. Als Europees netwerk van creatieve bureaus, geloven we dat samen spelen leuker is dan alleen te staan.'

10 jaar live communicatie

Het live communication netwerk 27Names werd 10 jaar geleden opgericht om de kracht van live belevingen en creatieve communicatie te promoten als strategisch middel om doelgroepen als consumenten, burgers, medewerkers en bedrijven te engageren rond merkverhalen. Wouter 'Vandaag zijn we een toonaangevend netwerk dat de sterkste agentschappen in ons vakgebied overal in Europa met elkaar verbindt. Met deze campagne laten we zien dat 27Names voor Europese eenheid en samenwerking staat. We zijn ervan overtuigd dat live communicatie een grote rol kan spelen in wat Europa kan bereiken, op voorwaarde dat we écht grensoverschrijdend communiceren en samenwerken.'

Over 27Names

27Names is een collectief van 20 toonaangevende live-communicatiebureaus uit heel Europa, opgericht in 2008. De aangesloten bureaus werken samen aan pan-Europese concepten en produceren lokaal merkbelevingen in hun respectievelijke landen. 27Names telt 600+ medewerkers.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.523 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.523 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!