15 jaar full service eventsigning 15 jaar full service eventsigning
Back Back Nieuws

15 jaar full service eventsigning

01 augustus 2023

Op 1 augustus 2023 viert LENN, een bedrijf voor full service eventsigning, zijn vijftienjarig bestaan. LENN is klaar voor de toekomst en zij vieren het jubileum met een nieuwe huisstijl.

In 2008 werd LENN opgericht door Erik Lenstra en Jos Engelbert; het bedrijf startte vanuit een werkplaats in Den Haag. Toen LENN in 2016 uit zijn jasje groeide, werd een groter pand betrokken aan de Delftse Turbineweg. In 2020 dacht het bedrijf zijn beste seizoen te starten, alles en iedereen stond gereed om veel grote en mooie projecten uit te voeren.

Helpende hand

‘Toen kwam de coronacrisis’, vertelt oprichter Erik. ‘We stonden in één keer stil. Op het meest ongelukkige moment. We hadden flink geïnvesteerd voor het komende, drukke jaar, dus onze financiële buffer was weg. Er moest snel worden geschakeld: prognoses maken en risico’s inschatten. Daaruit volgde al vlot de conclusie dat het niet haalbaar was om LENN op een financieel gezonde manier voort te zetten.’ Gelukkig stak FaberExposize BV een helpende hand toe. Dit bedrijf, van Eric Verkerk en Mark Faber, biedt een totaalinvulling van visuele aankleding en miste een gespecialiseerde afdeling voor eventsigning. Erik: ‘Deze tak van sport is toch nét even anders dan de permanente montages en beursopbouw waar ze al sterk in waren.’ Op 1 augustus 2020 werd LENN officieel aan FaberExposize overgedragen 

Back in business

Bestond LENN begin 2020 nog uit tien mensen, na de overname werd het bedrijf gecontinueerd met drie personen, onder leiding van vestigingsleider Simone Pronk. Vanuit FaberExposize werden in een later stadium twee man toegevoegd, die daar in dezelfde branche werkzaam waren. Tijdens, maar vooral na de coronacrisis werd er weer groei gerealiseerd en inmiddels heeft LENN twaalf personen in dienst. Sinds 2020 heeft LENN al veel mooie projecten verzorgd:

• Projecten die historisch door LENN al werden uitgevoerd als KLM Open, Roparun en diverse Red Bull Events;

• Projecten die historisch door FaberExposize werden uitgevoerd als Citydressing Den Haag & Rotterdam; Stadsspelen Den Haag en NK Tegenwindfietsen;

• Projecten die al bij zowel FaberExposize als LENN in portefeuille zaten als Dutch Grand Prix, International Film Festival Rotterdam, The Ocean Race en Wereldhavendagen Rotterdam;

• En nieuwe projecten als Koningsdag Rotterdam en WK Volleybal Vrouwen.

Klaar voor de toekomst

Met een nieuwe huisstijl viert LENN klaar te zijn voor de toekomst. Het ontwerp van Studio Wonder is kenmerkend voor de nieuwe weg die LENN is ingeslagen. De wereld is veranderd na de pandemie en LENN wil daarin mee veranderen. Voor de ontwikkeling van de nieuwe huisstijl is er een visuele combinatie gemaakt van de naam en van signing, de corebusiness van LENN. Signing staat symbool voor het omlijsten van een object, bestaande locatie of tijdelijk bouwwerk. Het tijdelijk beplakken, ergens iets voor en/of over hangen heeft Studio Wonder letterlijk uit de letters van de naam gehaald en vertaald naar een beeldtaal. Het concept is in een metaforische notendop dat LENN een project van begin (de letter L) tot aan het eind (de Letter N) verzorgt. Deze letters zijn vertaald naar een herkenbare vorm die je ook kan vertalen naar een stilistisch kader die symbool staat voor signing. De rode verticale streep in het logo symboliseert de verbintenis met FaberExposize.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 24.0147 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 24.0147 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!