Guido ThysGuido Thys
Back Back Bureau- en evenementenorganisatie

Guido Thys

  • Hobrede 9
    1477 EH Hobrede

    Tel: 0612 828 389

  • Guido Thys

In het kort

  • Humor + boodschap + maatwerk = impact
  • Geeft een indruk-wekkende vorm aan uw inhoud
  • Het gaat niet om het mannetje maar om úw boodschap
  • 100% aangepast aan uw doelen en publiek, gebaseerd op bewezen templates
  • 30 jaar op het podium, 2.600 presentaties

Ga naar de website

‘Vertel mijn moeder niet dat ik iets in management doe, want ze denkt dat ik piano speel in een bordeel’. Wakker? Quotes zoals deze openingszin zijn de manier waarop de (pleonasme:) van oorsprong Antwerpse humoristische spreker Guido Thys zijn publiek op het andere been zet. Hij is ouderwets innovatief, zachtmoedig vlijmscherp, rustgevend ontwrichtend en kernachtig grensverleggend, maar bovenal heeft meer dan zestig jaar observeren en dwarsdenken geresulteerd in een uniek recept: humor + boodschap + maatwerk = impact!

Zijn ervaring bestaat uit meer dan 2500 presentaties en hij beweegt zich al 45 jaar door het bedrijfsleven: zijn inzichten zijn dus geen loze kreten. En hoewel al deze ervaring voor veel materiaal om uit te putten zorgt, is elke opdracht 100% maatwerk. ‘De inhoud en de doelen van de opdrachtgever zijn het uitgangspunt, een professionele spreker is een vormgever’, vertelt hij.

Waarde creëren staat centraal in de presentaties van Guido. Voor klanten, medewerkers, aandeelhouders en toekomstige generaties.’ Dat doet hij vanuit verschillende invalshoeken, die qua vorm natuurlijk worden aangepast aan de vraag. Zoals deze drie voorbeelden: De even beroemde als beruchte workshop Klanten Wegjagen – waarin Guido zich op de gedragingen van medewerkers naar klanten en collega’s richt – heeft  hij al 1100 keer gehouden. In Hopeloos maar niet ernstig richt hij zich op hoe ondernemers waarde kunnen creëren terwijl we te maken hebben met een permacrisis en 8erlijk Management is specifiek voor management en iedereen die zich met strategie bezighoudt. ‘Ik ga tekeer tegen allerhande hypes zoals innoveren, verandermanagement, managementmodellen. Dit alles onder het motto dwarsdenken, want gewoon denken is uit de tijd. En laten we alsjeblieft de humor er inhouden.

Zo hoort u het ook nog eens van een ander:

Bedrijfsnaam: Milestone Systems
Guido is meer dan een spreker; hij is een expert die moeiteloos de actualiteit weet te koppelen aan de specifieke uitdagingen van zijn publiek. Tijdens ons EMEA management event in Noordwijk, waar ik Guido opnieuw uitnodigde, wist hij ons te boeien van de eerste tot de laatste minuut. Zijn presentaties zijn altijd verrassend, humorvol en to the point, en hij brengt complexe onderwerpen op een toegankelijke manier. Hij slaagt erin om niet alleen te spreken, maar werkelijk impact te maken. Een absolute aanrader voor elke organisatie die op zoek is naar maatwerk, inspiratie en energie!

Bedrijfsnaam: Bosch Home Comfort
Guido's aanwezigheid op ons evenement rond klantentevredenheid was werkelijk fantastisch! Zijn unieke mix van humor en diepgaande inzichten heeft zelfs de meest sceptische deelnemers aan het denken gezet. Hij weet een serieus onderwerp op een luchtige en grappige manier te benaderen, wat bij iedereen is blijven hangen. Wat ons vooral aansprak, was Guido's diepgaande begrip van onze organisatie en uitdagingen. Hierdoor kon hij op een persoonlijke manier verbinding maken met elke medewerker.

Bedrijfsnaam: Franciscus Gasthuis
Na bijna een maand merk ik dat zeker bij alle collega’s het doosje ++ een gesprekonderwerp is en zeker ook hoe kan je elkaar helpen om dit verder te realiseren. Collega’s gaan elkaar corrigeren en ondersteunen. Bijna iedereen die het toepast krijgt direct positieve feedback van de zorg en collega’s over de behulpzaamheid. Bedankt voor deze leuke/laagdrempelige en ogen openende sessie.

Bedrijfsnaam: Van Boxtel Hoorwinkels
Graag willen we je hartelijk danken voor je inspirerende en humoristische bijdrage aan onze Van Boxtel Experience dag. Jouw aanwezigheid was zeer waardevol en werd, zoals blijkt uit de enquête over deze dag, ook hoog gewaardeerd door onze collega’s. Wij kijken terug op een zeer geslaagde dag!

Bedrijfsnaam: DeltaWonen
Wauw, wat een spetterende presentatie van Guido Thys met veel humor, maar ook genoeg stof om (serieus) over na te denken. De presentatie maakt je bewust over hoe we met klanten omgaan en hoe het zou moeten zijn. Een echte aanrader voor als je met klanten werkt!

Bedrijfsnaam: Thermoforming International
Guido kon op zeer korte termijn inspringen voor een uitval in Amsterdam. Praktisch alle conferentiedeelnemers vonden de presentatie zeer actueel, to the point en doorspekt met humor. Zelfs tijdens het diner ‘s avonds werd nog over sommige uitspraken gesproken en gelachen. Wij waren heel blij met zijn optreden.

Bedrijfsnaam: Bouwend Nederland
Guido heeft bij ons een ontzettend inspirerende en leerzame presentatie gegeven; hij deed dit met een grote vleug humor en aangepast aan de actualiteiten van de dag.

Bedrijfsnaam: AVBS, sierteelt- en groenfederatie België
Guido weet door de scherpzinnige en gedreven manier waarop hij zijn verhaal brengt, de toehoorder aan zich te binden. Een duidelijke boodschap gebracht met de nodige humor. Een meerwaarde voor ons event!

Bedrijfsnaam: Gemeente Zwolle
Tijdens een digitale inspiratiedag heeft Guido een grote groep medewerkers van de gemeente Zwolle op energieke, enthousiasmerende en soms hilarische wijze welkom geheten in de 21ste eeuw. Zijn boodschap 'verander niet wie je bent, maar hoe je de dingen doet' heeft ons flink aan het denken gezet. 

 Vrijblijvend brainstormen over de mogelijkheden? Neem even contact op!

Weten hoe professioneel een spreker is? Lees het in dit tipboekje

  • Van grote zalen...
    Van grote zalen...
  • ... tot klein publiek
    ... tot klein publiek...
  • ...20 boeken... 45.000+ verkocht
    ...20 boeken... 45.000+ verkocht...
  • ...meertalig...
    ...meertalig...
  • ...impact...
    ...impact...
  • ...humor...
    ...humor...
  • ...dwarsdenken...
    ...dwarsdenken...
  • ..sterk visueel...
    ..sterk visueel...
  • ... en ook online.
    ... en ook online.

 ‘Mij maak je niets meer wijs. Bij elk bedrijf speelt hetzelfde. Je vinger krijgen achter de nuances, dát is een vak.’ Een vak dat Guido met al zijn ervaring tot in de puntjes beheerst. ‘Als spreker kun je ervoor kiezen om voor elke opdrachtgever dezelfde riedel te vertellen, met het risico dat de mensen in de zaal zich afvragen waar ze naar zitten te luisteren. Of je biedt maatwerk, liefst vanuit een ander perspectief. Opdrachtgevers die hetzelfde willen doen als iedereen in de markt, nodigen best een branchespecialist uit. Wie het anders/beter wil doen dan alle anderen schakelt best een stel vreemde ogen en lippen in.’

Na de nodige research ontstaat zijn verhaal vervolgens ter plekke. Guido: ‘Eenmaal op het podium kijk ik naar de zaal. Ben Tiggelaar zei me ooit: ‘Jij bent waarschijnlijk van alle collegasprekers degene die het beste kan improviseren.’ Dat komt door die rugzak vol ervaring. En het zit een beetje in de aard van het beestje. Hak tak, snel reageren. Zo ben ik niet alleen aan het zenden, maar ontstaat er interactie met de zaal. Jonge sprekers vragen me weleens hoe ik zo relaxt ben op het podium. Zal ik eens een geheim vertellen? De eerste 1000 keer was ik ook niet zo relaxt’. 

Weten hoe professioneel een spreker is? Lees het in dit tipboekje.

Neem contact op met Guido Thys

Voer hieronder uw informatie in. Een contactpersoon van Guido Thys zal z.s.m. contact met u opnemen.