Samenwerking See Tickets en Fanalists creëert ultieme fanbeleving Samenwerking See Tickets en Fanalists creëert ultieme fanbeleving
Back Back Nieuws

Samenwerking See Tickets en Fanalists creëert ultieme fanbeleving

18 januari 2023

De propositie die See Tickets & Fanalists gezamenlijk aanbieden zorgt voor betere fanrelaties middels een gouden combinatie van data, ticketing en (geautomatiseerde) marketing. Fanalists, het bureau voor datagedreven marketing en analyse voor organisaties in de sport, media en entertainment sector, gaat een partnership aan met See Tickets Benelux, bekend van klanten als Tomorrowland, Defqon en Awakenings. De samenwerking is een volgende stap in de verdere professionalisering van marketing van events. Organisatoren kunnen nu meer dan ooit iedere fan individueel bedienen met custom oplossingen en op maat afgestemde aanbevelingen. 

Potentie van data nog lang niet benut 

Samen bouwen Fanalists en See Tickets aan hun leidende positie voor de ultieme fanbeleving van evenementen. Voor moderne evenementen is ticketing meer dan alleen het verkopen van tickets. De data vormt het begin van een gepersonaliseerde marketing funnel en is de basis van een relatie die het event overstijgt. Ben Spanjaard, CEO van Fanalists, geeft aan, ‘Tickets verkopen alleen is al lang niet meer genoeg voor volwassen evenementen. Er ligt een schat aan onbenutte data. In de Nederlandse evenementensector is de concurrentie moordend. Organisatoren die niet op strategisch niveau met hun data aan de gang gaan laten een enorme kans liggen en gaan uiteindelijk ook bezoekers en brand partners verliezen die elders wél op maat bediend worden.’ 

Meer inzicht en grip

De samenwerking tussen Fanalists en See Tickets geeft evenementen de mogelijkheden om in te spelen op informatie over eerdere bezoeken, demografische gegevens en interesses en voorkeuren van de fan. Denk hierbij aan cross- en upselling, een gepersonaliseerde buyer journey en additionele producten en diensten op maat. Dit resulteert in een flinke besparing op marketingkosten, een hoger percentage terugkerende bezoekers en een langere én betere relatie van een event met zijn bezoekers. Daarnaast heeft de organisator middels dashboards en data-analyse meer inzicht en grip op de eigen marketing. 

In een sector waarin de strijd om de bezoeker steeds feller wordt gevoerd, bieden See Tickets en Fanalists op deze manier dé oplossing om het hele jaar door het contact met de fan te onderhouden. Onder andere Het Amsterdamse Winterparadijs, het WK schaatsen in Thialf en Kingsland maken al gebruik van deze gecombineerde service. 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!