Fabulous Shaker Boys breidt uit naar Fabulous Agency Fabulous Shaker Boys breidt uit naar Fabulous Agency
Back Back Interview

Fabulous Shaker Boys breidt uit naar Fabulous Agency

10 september 2021

Dat goed getraind personeel een cruciale factor is voor een succesvol event, behoeft geen betoog. Dat dit zeker opgaat voor de barcrew, shakers en hospitality in evenementen, lijkt echter nog wel eens te worden vergeten. Fabulous Agency weet wat van op hoog niveau getrainde professionals mag worden verwacht en maakt dat nu voor zowel de zakelijke als particuliere markt beschikbaar. ‘Onze visie is dat de kwaliteit van een event of horecalocatie voor een belangrijk deel bepaald wordt door het personeel dat er werkt. Als bezoeker wil je naast een perfecte bediening, snel en goed geholpen worden en uiteraard met een glimlach. Deze mensen hebben altijd iets extra’s, een laagje fabulous; je herkent ze meteen.’ Aldus Berry Burgemeester die vanuit dat vertrekpunt, samen met Roy Meijer zu Schlochtern, Fabulous Agency oprichtte. Sinds 1 augustus tekenen ze voor de plusfactor.

  • Berry Burgemeester
    Berry Burgemeester
  • Roy Meijer zu Schlochtern
    Roy Meijer zu Schlochtern

Beleving

Als een allround agency, zo zien ze zichzelf. Een bureau dat om te beginnen goed getrainde vakmensen beschikbaar heeft voor verschillende specialistische horecataken. ‘We focussen ons wat personeel betreft op barcrew, shakers en hospitality medewerkers. Daarnaast zijn we beschikbaar voor consultancy op ons vakgebied. We hebben in het verleden al veel vijfsterrenhotels en personal yachts getraind.’ Roy Meijer zu Schlochtern komt van The Fabulous Shaker Boys, dat al sinds 2002 een begrip is in training en detachering van cocktail specialisten en bartenders bij zeer uiteenlopende opdrachtgevers, van bareigenaren tot event producenten. ‘Dat zijn stuk voor stuk geselecteerde en getrainde professionals die als geen ander aanvoelen wat van ze wordt verwacht aan inleving, vakkennis en beleving’, aldus Meijer zu Schlochtern. ‘We zien nu kansen dit uit te breiden naar een full service dienstverlening onder de merknaam Fabulous Agency’, vult zijn collega Berry Burgemeester aan. Hij was als projectmanager events verbonden aan brand activation bureau Chase en brengt veel ervaring in op het gebied van grootschalige evenementen voor A-merken.

Finesses

Training in combinatie met de juiste attitude speelt een centrale rol in het agency concept dat het duo voor ogen heeft. ‘Met getraind bedoelen we ook echt perfect getraind’, legt Burgemeester uit. ‘Al in de fase van selectie kijken we kritisch naar wat voor vlees we in de kuip hebben. Is de kandidaat gemotiveerd, wat wil hij of zij ervan maken, zitten klant- en servicegerichtheid in het dna? Pas dan zetten we samen de volgende stap.’ Dit facet van het concept is beproefd; Meijer zu Schlochtern bouwde er Fabulous Shaker Boys op: ‘Ik heb door de jaren heen tientallen bartenders opgeleid, die in allerlei horecagelegenheden en tijdens evenementen hebben gewerkt. Omdat zij hun unieke vak tot in de finesses beheersten, staken ze er altijd bovenuit. Tot op de dag vandaag zijn velen van hen veelgevraagd. En beschikbaar, nu dus via Fabulous Agency.’

Verwachtingen

Het bureau, dat zijn thuisbasis heeft op het NDSM-terrein wat in de voorbije jaren is uitgegroeid tot het kloppende hart van het hoofdstedelijke evenementengebied, is inmiddels al aan de slag voor een paar bekende merken en gerenommeerde venues. ‘We zien ruimte in een markt waarin particulieren en bedrijven voor hun event volledig ontzorgd willen worden, maar dan wel met een fabulous randje’, stelt Burgemeester. ‘Hierin willen we ons onderscheiden we van horeca uitzendbureaus.’ ‘Juist in een periode waarin er een tekort is aan vakmensen kiezen wij ervoor om gemotiveerde kandidaten ook echt meerwaarde te bieden door opleiding en begeleiding’, vult Meijer zu Schlochtern aan. ‘De eerste workshops zijn trouwens ook al gestart. Maar we zijn voortdurend op zoek naar nieuwe gezichten die de hospitality branche, net als wij, zien als een professie waarin ze zich kunnen ontwikkelen in plaats van als een willekeurige bijbaan.’ Burgemeester tenslotte: ‘Kern van onze missie is onze dienstverlening in alle facetten en uitwerkingen een fabulous randje mee te geven via onze professionals. Dat maakt Fabulous Agency namelijk uniek.’

Door > Henny Beijer

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!