Na de crisis pakken we de draad snel weer op! #6 Alexander Kluit, Apollo HotelsNa de crisis pakken we de draad snel weer op! #6 Alexander Kluit, Apollo Hotels
Back Back Nieuws

Na de crisis pakken we de draad snel weer op! #6 Alexander Kluit, Apollo Hotels

07 april 2020

Iedereen binnen de evenementenbranche gaat op zijn eigen manier om met de aanhoudende maatregelen. Hoe houden evenementenlocaties, toeleveranciers, sprekers en (freelance) evenementenorganisatoren hun hoofd boven water? High Profile Events blijft de balans opmaken: wat is de impact van de coronacrisis op de evenementenbranche? Aan het woord is Alexander Kluit, Managing Director Apollo Hotels, The Netherlands & Belgium

Hoe gaan jullie om met de coronacrisis?

Terwijl dit voor iedereen als een totale verrassing kwam, werden wij als gehele sector geacht snel te handelen. Als je in zo’n korte tijd de business ziet verdampen, dan kan je niet anders dan als team gaan nadenken in scenario’s. Wat te doen met alle annuleringen, hoe om te gaan met alle maatregelen, hoe gaan we communiceren etc. Inmiddels hebben we 13 hotels moeten sluiten en zijn er nog drie open.

Wat verwacht je de komende maanden?

Nu zijn we vooral nog bezig met damage control en houden we de ontwikkelingen nauwgezet in de gaten. Ondertussen zijn we ook alweer aan het plannen en kijken we vooral naar kwartaal drie en vier en uiteraard naar volgend jaar. Hoe snel het herstel inzet weten we niet, dat zal per segment verschillen

Wanneer verwacht je weer gasten te kunnen ontvangen?

De hoop is natuurlijk dat we rond mei weer gefaseerd kunnen opstaren door onze hotels en restaurants te openen. Binnen de mate van wat mogelijk is, zijn we met teams aan het ‘klussen’ zodat alles er straks weer piekfijn uitziet.   

Verwacht je nadat de maatregelen weer ingetrokken worden een enorme toeloop aan evenementen?

Het zou heel fijn zijn als de business weer snel op gang komt en dat er weer evenementen georganiseerd mogen worden. Dit is vooral belangrijk voor de evenementenbranche, want die krijgt het ook behoorlijk voor zijn kiezen. Mensen die ervoor kiezen om in eigen land te blijven deze zomer zien wij graag in onze hotels. Stad, strand, bos; wij zullen heel blij zijn iedereen weer te mogen ontvangen.  

Welke kansen zie je/hoe hou je je hoofd boven water?

Ons hoofd zullen we zeker boven water houden, mede natuurlijk door de steunmaatregelen maar ook in samenwerking met onze partners. Leonardo Hotels is een hele gezonde organisatie met een sterke moeder. Voor de crisis hadden we een ambitieuze groeistrategie, na de crisis pakken we de draad hopelijk snel weer op.  

Hoe houd je je medewerkers betrokken?

In contact blijven met elkaar is vooral nu heel erg belangrijk. Dit doen we dagelijks via Zoom, Teams maar ook via Speakap waar we informatie met elkaar delen. Daar waar het nog kan zijn we op locatie of anders delen we videoboodschappen en dergelijken. Best wel interessant om te zien hoe snel iedereen zich aanpast aan deze nieuwe manier van overleg.

Zijn jullie betrokken bij mooie initiatieven?

Deze situatie heeft ervoor gezorgd dat in korte tijd heel veel mensen uit onze sector thuis zijn komen te zitten. Om deze mensen een hart onder de riem te steken zijn wij het initiatief #hospitalityfromhome gestart. Kijk op Social Media en doe mee! Meer informatie over het initiatief Hospitality from Home kan gevonden worden op www.hospitalityfromhome.com.

Hoe proberen jullie opdrachtgevers zo goed mogelijk te helpen/tegemoet te komen/te informeren?

In eerste instantie is het heel belangrijk om in contact te zijn en samen te kijken naar oplossingen. Dit kan zijn bijvoorbeeld om een geplande booking te verzetten naar een alternatieve datum.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!