
Zwolle ontvangt ruim 100 internationale reisorganisaties
Zwolle biedt veel aanknopingspunten voor de internationale promotie van Nederland. 'Wij zijn blij dat de HollandCity Global Travel Trade Show in Zwolle plaatsvindt. De stad vormt een goede uitvalsbasis om diverse thema's van de HollandCity-strategie te markeren zoals Hanzesteden, Nederland Waterland, Van Gogh en de Koninklijke verhaallijn,' aldus Jos Vranken, directeur NBTC Holland Marketing. Spreiding van internationale bezoekers door Nederland heeft ook bij de bewerking van de internationale reisorganisaties een zeer belangrijke focus.
Henk van Voornveld (directeur MarketingOost): 'Steeds meer internationale bezoekers ontdekken het oosten van Nederland en komen dan vooral voor Giethoorn en de Hanzesteden. Maar het oosten heeft nog veel meer prachtige parels, zoals de nationale parken en het aanbod kunst en cultuur. Wij zijn 'het andere Nederland', op een steenworp afstand van de randstad, grenzend aan onze belangrijkste buitenlandse markt, Duitsland. Wij werken nauw samen met onze partners en gaan uit van eigen kracht, zodat we ook in de komende tijd een positieve bijdrage kunnen leveren aan de vrijetijdseconomie in Nederland.'
Officieel welkom in Zwolle
Vanmiddag was het officieel welkom in Nederland, in Zwolle, door onder andere Wethouder Monique Schutteling (gemeente Zwolle) en Claudi Groot Koerkamp (Zwolle Marketing), waarna het gezelschap Museum de Fundatie bezocht. Na een wandeling door de binnenstad, volgde een bezoek aan Waanders in de Broeren.
Op dinsdag staan meet & greet-sessies op het programma (Hotel Lumen), waarbij één-op-één afspraken tussen de reisorganisaties en de Nederlandse reisindustrie plaatsvinden. Voorafgaand en aansluitend zijn er zogenaamde familiarisation trips plaatsvinden: reisorganisaties bezoeken diverse plekken in Nederland en maken kennis met het reisaanbod in Nederland. Voor deze 'trips' werkt Zwolle Marketing nauw samen met partners in de regio, zoals Drenthe Marketing, Hanzesteden Marketing en VisitVeluwe.