
A bright horizon
Het thema voor de onthulling van Lightyear 0 was 'A bright horizon'. Dit staat voor symbool voor de betere toekomst waar Lightyear aan wilt bijdragen door een revolutionaire, duurzame auto te ontwikkelen op zonne-energie.
Koen Colmbijn (creatieve show director Plugged Live Shows) vertelt over de lancering. 'Met deze lancering slaan wij een brug tussen een productlancering en een (live) show. Lightyear is een innovator die op het gebied van duurzaamheid met een unieke auto die steeds toegankelijker wordt. Met deze visie in het achterhoofd hebben wij deze productlancering benaderd. De setting was scenografisch en we hebben de kans gepakt om met nieuwe innovaties te werken op het gebied van multimedia.'
Multimedia versterkt met een kunstobject
'We hebben met Nick Verstand samengewerkt om een rode draad te creëren in de presentatie. Het werd een kunstobject die de opgaande zon nabootst, gemaakt met spiegels en licht. Deze zon stond centraal tijdens de productlancering.' Dit symboliseert de verbinding tussen licht (zonnepanelen) en tijd (impact op duurzaamheid). A bright horizon. De aankondiging van Lex Hoefsloot zorgde voor een magisch moment tijdens de onthulling van de nieuwste auto in de Lightyear collectie.
Welcome to the Dawn
In 2019 werd het prototype Lightyear One op unieke wijze geïntroduceerd aan de wereld door Plugged Live Shows. Bezoekers werden om 05:23 ‘s nachts uitgenodigd om in het donker de uitleg over de auto te krijgen, met als hoogtepunt: de eerste vertoning van de auto. De auto werd uitgelicht door de letterlijke opkomst van de zon: welcome to the dawn of the Lightyear One. Het was een emotionele en unieke ervaring en leverde Plugged Live Shows een Gouden Giraffe op in de categorie PR & Media Waarde. Sinds het prototype zijn er veel grote veranderingen geweest. Van een auto met zonnepanelen op het dak tot de eerste elektrische zonneauto. Meer informatie over de Lightyear One lancering kun je hier vinden.