Back Back Achter de schermen

Zij die de Gouden Giraffe groot maken: Ampco Flashlight

11 maart 2009

Gouden Giraffe 2009. Zal het de overtreffende trap van vorig jaar zijn? Als we de toeleveranciers moeten geloven wel. Smekend hangen wij aan hun lippen: “Ach toe, geef ons een tipje van de sluier??’’  

Ditmaal schuif ik aan bij Marieke Kers (pr & communicatie) en Paul Chamalaun (account manager van Ampco) samen komen zij uit voor het bedrijf Ampco Flashlight gevestigd in Utrecht. Een combinatie van bedrijven die gespecialeerd zijn in licht en geluid. Een bedrijf waar het licht en geluid ademt. Achter elke deur schuilt een verrassing. Van geluid- tot lichtstudio tot een eigen distributieruimte met duizenden lampen, draden, schermen en andere technische hoogstandjes. Ik ben blij dat Marieke mij door het doolhof van gangen, studio's en nog meer gangen weet rond te leiden.

Mooi pand, bijzondere hal!

Marieke: "Het symboliseert letterlijk de brug tussen de bedrijven Ampco en Flashlight. We werken al sinds 2002 samen maar zitten sinds een jaar samen in een gebouw, dat werkt een stuk efficiënter."

Bewuste keuze dus..?
Marieke: "We willen ons profileren als een bundeling van krachten; licht en geluid."

Volgende week de Gouden Giraffe, wat kan de bezoeker van jullie verwachten?
Paul: "Zodra de bezoeker naar Almere rijdt, wordt duidelijk waar de uitreiking gaat plaatsvinden. Het gebouw is door ons prachtig uitgelicht. Het zal een ware eyecatcher zijn. De route naar de schouwburg is lastig maar door deze actie zullen de bezoekers hun weg blindelings vinden."

En zodra de bezoekers binnen zijn?
Paul: "Je moet je voorstellen dat Schouwburg Almere voor ons een blank schilderij is. Dat is één grote uitdaging voor ons om daar met licht een prachtige, intieme sfeer neer te zetten. Daarnaast zijn wij ook verantwoordelijk voor de audio. Dat was nog even improviseren want door het spontaan afgaan van de sprinklerinstallatie (een paar weken geleden) hebben we nu ook het speakerssysteem  in de zaal vervangen."

Waar moeten mensen Ampco Flashlight van kennen?

Marieke: "Wij zijn vooral bekent van Lowlands, North Sea Jazz, Pinkpop maar ook televisieprogramma's als X Factor, Take me out, Ik houd van Holland en we werken samen met artiesten zoals Ilse Delange, Anouk en De Dijk. We willen ons nu ook meer met corporate events gaan bezighouden. Als een directeur tijdens een evenement een speech houdt denken ze niet aan ons terwijl wij alles in huis hebben om dit soort zaken mooi neer te zetten.Wij springen in op one-stop-shopping. Je hoeft niet verder te kijken…wij hebben alles in huis voor zowel licht als geluid of het nu grote of kleine evenementen zijn. "

Alles in huis? ZIEN!

Bekijk de foto's in diashow 

 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!