Back Back Achter de schermen

Zie door de bomen het bos niet meer!

25 januari 2007

Als lid van SITE en IDEA respectievelijk vorige week vrijdag en afgelopen dinsdag de nieuwjaarsrecepties bezocht. De bijeenkomst van IDEA was een combinatie van: IDEA, GvE, DFMA en PMO. Tjonge, hele mond vol! Wie allemaal? Nou daar komt ‘ie: de Independent Dutch Eventmarketing Association, het Genootschap voor Eventmanagers, de Dutch Field Marketing Association en het (nieuwe) Platform voor Museale Ontvangsten. Het was een leuke mix.

Lees is vorige week en vandaag (in de verschillende digitale nieuwsbrieven) over de nieuwe fusieclub CLC. Het Centrum voor Live Communicatie. Toen ik dit las dacht ik: dit is wellicht de oplossing voor al die clubs in ons marktsegment. Maar wie zijn daar dan lid/onderdeel van? Onder het CLC vallen de ESAH, de Fbtn en de VNC. Wie? Nou dat zijn dus Exhibition Services Association Holland, de Federatie beurzen en tentoonstellingen Nederland en de Vereniging van Nederlandse Congres- en vergaderbelangen.

En dan heb ik het nog niet over de niet genoemde, maar in de branche wel bestaande, andere clubjes en verenigingen zoals de Vecta.

Natuurlijk zijn het verschillende disciplines in dit marktsegment. Maar niet voor niets pakt CLC cijfermatig de hele taart mee. Is het nou geen idee om tot een overkoepelende organisatie te komen met daaronder wellicht een aantal pijlers (om toch invulling te kunnen geven aan die verschillende disciplines met waarschijnlijk allemaal zo onze vakeigen behoeften en interesses)?

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!