Maar hoe zorg je er nu voor dat je een bedrijfsjubileum écht bijzonder maakt? Hoe geef je daar op een originele manier invulling aan? Wat past bij jouw organisatie? Hoe haal je meer uit je bedrijfsjubileum – en hoe vertaal je dit naar een eventconcept dat relevant is en écht bij jullie past?
Bewezen scenario’s & twee primeurs!
Met inmiddels ruim dertig jaar ervaring, deelt Aaron Jansen van Bureau voor evenementen bewezen scenario’s en twee primeurs die bedrijven helpen om hun jubileum écht memorabel te maken.
‘Met de twee primeurs willen we bedrijven vooral uitnodigen om verder te kijken dan het gebruikelijke format. Het gaat om durven vernieuwen’, zegt hij. ‘Om grenzen te verleggen en nieuwe vormen te ontdekken. We pitchen en initiëren originele, gedurfde mogelijkheden die corporate events naar een compleet ander niveau tillen.’
Met deze initiële ideeën en unieke mogelijkheden, wil Bureau voor evenementen bedrijven uitnodigen om anders te denken. 'Om samen met ambitieuze organisaties te verkennen hoe begrippen als eventsharing, costsharing en sustainability niet alleen benoemd kunnen worden, maar ook concreet betekenis gegeven kunnen worden.'
Begin bij het begin, maar wel met het einde voor ogen
Voor organisaties die op korte termijn aan de slag willen met hun bedrijfsjubileum, heeft Aaron een praktisch advies:’“Begin met het kiezen van een scenario dat past bij het DNA van je organisatie. Kijk wat aansluit bij je doelgroep(en), en wat jullie specifieke wensen, behoeften en ambities zijn.’ En, benadrukt hij: ‘Zorg dat je intern eerst antwoord hebt op de vraag: waarom is dit jubileum belangrijk, en wat willen we ermee bereiken? Wij noemen dat de vraag achter de vraag helder krijgen. Dat is bepalend voor de verdere keuzes, de vertaalslag en het uiteindelijke succes van elk jubileum.’
Tot slot – jouw startpunt
Aaron raadt bedrijven aan om als eerste oriëntatie de mogelijkheden en relevantie te toetsen van de bewezen scenario’s om echt meer uit een bedrijfsjubileum te halen. Voor elk scenario vind je ook concrete inspiratie en inspirerende voorbeeldcases: ideaal startpunt om van jullie bedrijfsjubileum echt iets speciaals te maken. Laatste aanvullende tip: begin op tijd. Een jaar vooraf starten is zeker niet te vroeg!