Zes manieren om de boardroom van U Parkhotel optimaal in te zetten Zes manieren om de boardroom van U Parkhotel optimaal in te zetten
Back Back Locaties

Zes manieren om de boardroom van U Parkhotel optimaal in te zetten

22 mei 2024

Van fine dining met live cooking tot exclusief vergaderen met een panoramisch uitzicht. Onlangs opende het U Parkhotel in Twente haar nieuwste ruimte: de executive boardroom. Op de bovenste etage van het voormalige Universiteitsgebouw werd een stijlvolle, luxe vergaderruimte gerealiseerd waar je naast alle nodige (privé-) voorzieningen geniet van een overweldigend panoramisch uitzicht over de campus en het groen. We spraken met Sharon Lohuis en Wenke Keuper over dé manieren waarop deze unieke locatie kan worden ingezet voor events.

#1 Besloten, exclusieve vergaderingen

Wil je optimaal van de ruimte gebruik maken en een hele dag worden ondergedompeld in exclusiviteit, dan is het organiseren van een vergadering in deze boardroom zeker aan te raden.
‘De boardroom onderscheidt zich van onze andere ruimtes door nét die overtreffende trap in luxe. Uiteraard bieden we in alle ruimtes flexibiliteit en hoge kwaliteit service, maar in de boardoom gaan we daar een stap verder in. Met state of the art av-voorzieningen, luxe stoelen en een bijzonder culinair aanbod, biedt de boardroom een inspirerende omgeving voor high end vergaderingen.’

#2 Exclusieve private dining met live cooking

 De boardroom is ideaal om in besloten kring, exclusief een private, fine, diner te organiseren. Met een eigen bar en keuken, kan je genieten van een volledig besloten, high end diner, live bereid door de eigen chefkok. ‘De diners die we hier serveren zijn ook nét wat exclusiever en met een andere culinaire gedachte dan in ons reguliere aanbod. Denk hierbij bijvoorbeeld aan één van de volgende culinaire creaties:
- Tarte tatin van tomaat met een kruidensalade, mècorino kaas en aceto balsamico stroop;
- Gebakken kalfslende met fondant aardappel, crème van bospeen en saus van bospaddenstoelen;
- Amandel taartje met meringue en een macaron van pistache.’

#3 High end lunches met panoramisch uitzicht

Liever informeel een lunch organiseren? Ook daar is de boardroom zeer geschikt voor. ‘Ook als je een dagdeel kunt vergaderen, is dit een ideale plek om zonder je te hoeven verplaatsen van een lunch te genieten.

#4 Een afsluitende borrel

Na een conferentie een afsluitende borrel organiseren voor een select gezelschap? Om samen te proosten op de samenwerking of resultaten te vieren? Met uitzicht op het groen en de dynamische vibes van het universiteitsgebied, is de boardroom uitermate geschikt als entourage voor een exclusieve borrel.

#5 Een familiaire viering

Hoewel de boardroom vooral een zakelijk karakter oproept, is de ruimte ook zeer geschikt voor particuliere events. Sharon: ‘We hadden hier pas een heel intieme ceremonie voor een geregistreerd partnerschap. Je merkt dat ook deze doelgroep de boardroom ontdekt, vanwege de luxe ambiance in combinatie met het fenomenale uitzicht.’

#6 Samen de handen uit de mouwen steken tijdens een kookworkshop

Uniek aan deze boardroom is de aangrenzende keuken. Niet alleen is het hierdoor mogelijk om een chef live een lunch of diner te laten bereiden, het is ook dé uitgelezen kans om, al dan niet aansluitend aan een meeting, een kookworkshop te organiseren. Hiermee kan het gezelschap op een leuke, informele manier een bijeenkomst onderbreken of juist afsluiten door samen je eigen diner te bereiden.

Flexibel en gastvrij

Bij het U Parkhotel staat flexibiliteit hoog in het vaandel, wat betekent dat ook deze high end boardroom op deze manier benaderd wordt. ‘We luisteren goed naar de wensen en behoeften van de opdrachtgever en hebben de boardroom ook vanuit deze gedachte ingericht. Natuurlijk heeft de boardroom primair de klassieke, stijlvolle vergaderuitstraling, maar deze zaal kan voor diverse doeleinden worden ingezet. We zetten daarnaast hoog in op gastvrijheid, met een typisch Twentse hospitality-mentaliteit, we willen dat iedereen in ons moderne en luxueuze U Parkhotel een informeel, warm en welkom gevoel ervaart.’

Tekst: Angelique Aalders

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!