Back Back Nieuws

Zcene MovingMediaCompany wint prestigieuze prijs in Cannes

24 oktober 2012
Het bedrijf Zcene MovingMediaCompany heeft op donderdag 19 oktober jl. in Cannes met haar bedrijfsfilm ‘Global Chains'. Where the world of food and agri stands and where it is heading.’ een zilveren dolfijn gewonnen. De film gaat over duurzaamheid en zakelijke kansen in de food en agriketens, en is geproduceerd in opdracht van de afdeling Coöperatie & Duurzaamheid van de Rabobank.

Global Chains
De award is een belangrijke onderscheiding op het gebied van corporate audiovisuele media. Een internationale jury bekroonde de film  ’Global Chains. Where the world of food and agri stands and where it is heading.’ met een tweede prijs in de categorie  Informational Films. Met ruim 650 inzendingen uit meer dan 35 landen is dit festival in enkele jaren uitgegroeid tot een belangrijke graadmeter voor producties op het gebied van corporate media en TV.

Trots
Bram Verlaan, directeur van Zcene en producent van de film: ‘Wij zijn er trots op dat we deze prijs gewonnen hebben. Deze film laat zien hoe bedrijven als Rabobank, Ahold en Cargill, vandaag de dag volop bezig zijn met duurzaamheid om ook een antwoord voor de wereld van morgen te hebben. Mede doordat de vraag van consumenten naar eerlijke en verantwoorde producten blijft stijgen, moeten financiers, producenten, distributeurs en retailers van etenswaren vanuit een gemeenschappelijk denkkader gaan werken.’

Verduurzaming
Rabobank wil graag een sleutelrol  spelen in de voedselketens en daarbij haar verantwoordelijkheid nemen in de verduurzaming daarvan. In dit licht is de Rabobank gekomen met een aantal richtinggevende Food & Agri-business Principles. Volgens Ineke Tacq, Bureau Ethiek Rabobank, kunnen deze principes een belangrijke rol spelen in het commercieel denken en handelen van de bank, in de betrokkenheid bij food & agri en zo in partnerschap duurzame waardeketens tot stand brengen.

Over Zcene Moving media
Zcene is gespecialiseerd in innovatieve audiovisuele media en voert deze met grote creativiteit, zorg en aandacht uit. Al meer dan 5 jaar is Zcene bezig met duurzaamheid voor uiteenlopende klanten. Zij zet haar vakmanschap in voor audiovisuele producties over o.a. klimaatverandering, duurzame voedselketens, milieu-vriendelijke toekomstscenario’s en verstandig energiegebruik. Zo wil Zcene bijdragen aan bewustzijnsvergroting op huidige en toekomstige duurzaamheidsdilemma’s.

Foto: Bram Verlaan (links met certificaat) en John den Hollander (rechts met award)
geflankeerd door de festival directie.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!