Duurzame behoeftes
Steeds meer organisatoren van zakelijke evenementen alsmede locaties, zijn zich bewust van de impact van hun events op de planeet als gevolg van de organisatie, reisbewegingen, de inkoop van materialen voor eenmalig gebruik of verspilling van bijvoorbeeld etenswaren. Ook bezoekers van events en individuele hotelgasten zijn zich steeds meer bewust van de impact die zij maken, waarbij er een groeiende behoefte is om op een concrete manier iets terug te kunnen doen. Hotels for Trees biedt een zeer eenvoudige oplossing aan, die zowel het hotel als de gast in de duurzame behoefte voorziet. Bij het boeken van een meerdaags verblijf, kun je er als gast of eventorganisator voor kiezen om de tussentijdse schoonmaak van je kamer één of meerdere dagen over te slaan. Voor elke dag dat geen schoonmaak nodig of gewenst is, plant het hotel een boom.
YOIN als actieve ondersteuner van het initiatief
YOIN excellent meeting places ondersteunt deze gedachten en stimuleert het initiatief. Hierom plant YOIN dit jaar voor elke gecertificeerde locatie een boom via Hotels for Trees en zal zich ook de komende jaren aan dit initiatief confirmeren. Daarnaast stimuleert YOIN haar achterban om zich bij dit initiatief aan te sluiten en te kijken waar integratie en verdere promotie van dit initiatief verder mogelijk is. Marie-Louise Buckens ‘Het concept van Hotels for Trees is eenvoudig en doeltreffend. De bijdrage van slechts €5,- per boom (belasting aftrekbaar!) vs de kosten van de tussentijdse schoonmaak zijn een no-brainer. Daarbij draag je bij aan een gezonde en groene aarde, want alleen praten over duurzaamheid is geen optie meer, we moeten het gewoon doen!’
Logische partnership
Linde Borger, Country Manager Nederland voor Hotels for Trees ziet het partnership tussen beide partijen als een zeer logische stap: ‘We naderen de 30 aangesloten partners en zien dat juist de hotels met meetingfaciliteiten die ook veel congressen, vergadering en trainingen hosten het ontzettend goed doen. Op sommige dagen is de adaptatie van Hotels for Trees onder de verblijvende gasten meer dan 50%. Een partnership met een kwaliteitsmerk voor vergaderlocaties dat zich op deze zelfde partijen richt is hierdoor voor ons een erg logische volgende stap in onze roll out.’