'Yes we can'-mentaliteit grote kracht van Radisson Blu Hotel Amsterdam Airport, Schiphol 'Yes we can'-mentaliteit grote kracht van Radisson Blu Hotel Amsterdam Airport, Schiphol
Back Back Locaties

'Yes we can'-mentaliteit grote kracht van Radisson Blu Hotel Amsterdam Airport, Schiphol

06 oktober 2021

Wie zijn zakelijke gasten - nationaal en internationaal - op niveau wil accommoderen voor een meeting, congres of zakelijk event, kan op zijn shortlist sowieso niet om het Radisson Blu Hotel Amsterdam Airport, Schiphol heen. Is het niet vanwege de flexibiliteit en veelzijdigheid van de zalen en vergaderruimten, dan wel door de ideale ligging: op amper 5 kilometer van de luchthaven. En desondanks omgeven door een rustgevend groen parklandschap.

Terwijl zowel hoogwaardig openbaar vervoer als snelwegen in alle richtingen letterlijk om de hoek liggen. 'Aan al die voordelen voegen we als team onze persoonlijke belofte toe, op alle wensen is ons antwoord yes we can', zegt hotelmanager Arjen Buijserd. 

Restyling

Van architectuur elegant, modern en zakelijk, qua interieur stijlvol en rustgevend, met subtiele Nederlandse accenten. Fietsen als kunstwerken aan een wand, werken van Hollandse meesters in de lounge, Delfts Blauwe patronen in de rugleuningen van de banken in het restaurant. 'We hebben daar heel bewust voor gekozen bij de ingrijpende restyling die we in 2019 en 2020 hebben doorgevoerd', vertelt Buijserd. ‘Je moet, ondanks dat we onderdeel zijn van een wereldwijde keten, als gast altijd het gevoel hebben van het land waar je bent.' In het recente verleden zijn ook alle vergaderkamers en -zalen, de foyer en de balzaal flink onder handen genomen. 'Dat bood ons meteen ook de mogelijkheid om alle technische en AV-infrastructuur naar state of the art niveau te upgraden.' Liefst 13 vergaderkamers en nog eens 3 grote zalen die zich door de schuifwanden tot een indrukwekkende balzaal laten vormen, bieden bij elkaar opgeteld ruimte aan zo'n 1.500 gasten.

Daglicht

Wat de vergaderkamers en zalen - gelegen op de begane grond - alle gemeen hebben is de ruimhartige instroom van natuurlijk daglicht. 'Niets vervelender dan een hele dag vergaderen in een duffe ruimte zonder zicht naar buiten’, weet ook Buijserd. ‘Hier hebben we uitzicht op de parkachtige omgeving, waarin verschillende waterpartijen een attractieve werking hebben op het gevoel van afstand tot drukte. Een aantal kamers heeft bovendien een eigen buitenterras, wat de mogelijkheden voor informele onderlinge contacten verder verruimt.’ En dat, terwijl die drukte er dus alom is op het bedrijvenpark, waar het Radisson Blu Hotel Amsterdam Airport, Schiphol haar eigen, prominente plek heeft. ‘Voorheen heette het hier, naar het voormalige agrarische dorpje Rijk, Schiphol-Rijk. Die naam is onlangs internationaler gemaakt. We spreken nu over RichPort Business Park. En dat past ook veel beter bij de aard van de bedrijven die hier gevestigd zijn. Denk aan multinationals KLM, Liberty Global, Azerion en NetApp, om maar eens een paar van onze buren – en ook klanten trouwens – te noemen.’

Zorg

Als iets de Radisson Hotel Group karakteriseert, dan is het de aandacht en zorg voor het eigen functioneren en de voetafdruk. 'Een van onze sterktes is dat de teams van het hotel en van meetings en events volledig met elkaar verweven zijn. Dit betekent dat ze samen optrekken in hun zorg en aandacht voor de zakelijke klanten, of ze nu komen voor een eendaagse afspraak of voor meerdere dagen, inclusief verblijf. We leiden al onze mensen ook zelf op in het principe van de keten: Yes I can. Iets wat je niet zomaar roept, maar wat onverbrekelijk verbonden is met onze mentaliteit.' Radisson Hotel Group zet zich daarnaast actief in voor het milieu: 'Alle Radisson Meetings zijn per definitie klimaatneutraal. Zo verlagen wij de koolstofvoetafdruk van onze klanten automatisch, zonder enige kosten.' En wat betreft corona, Radisson Hotels staat voor duidelijkheid. Buijserd: 'We hanteren speciaal door de keten ontwikkelde gezondheids- en veiligheidsprotocollen. ’s Werelds toonaangevende inspectie- en certificeringsfirma SGS heeft ons na een grondige onafhankelijke audit daarvoor gecertificeerd. Door deze strenge hygiënemaatregelen kunnen onze hotel- en vergadergasten er te allen tijde van op aan, dat ze bij ons in een veilige omgeving verblijven.'

Door > Henny Beijer

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!