XSAGA in de wolkenXSAGA in de wolken
Back Back Nieuws

XSAGA in de wolken

09 oktober 2019

Je hebt van die opdrachten die iedereen wel zou willen. Het vieren van 100 jaar KLM is er zo één. Waarom? De blauwe airline zit toch in het hart van iedereen. KLM is toch ook een beetje Nederland en Nederland is KLM.

Wij waren dan ook zeer vereerd toen wij vorig jaar werden benaderd om KLM te helpen om dit historische moment creatief en productioneel vorm te geven. Maar hoe krijg je 65.000 gasten achter de douane op Schiphol-Oost en wat bied je ze aan?

Bedanken, beroeren en betrekken

Samen met onze opdrachtgever werkten wij een half jaar intensief samen aan het concept van de ‘KLM100 Experience’. Honderd medewerkers werden door fotograaf Michiel van Nieuwkerk geportretteerd. Een honderdkoppige afspiegeling van de KLM-collega’s die zich dagelijks inzetten voor de 24/7 operatie. Er werd door KLM een speciale film gemaakt in samenwerking met New Amsterdam. Welke vervolgens door ons samen met vele andere partijen tot een videoshow werd getransformeerd, die weer als feestelijke afsluiting zou gelden van het eeuwfeest dat alle aanwezigen nadrukkelijk moest bedanken, beroeren en betrekken.

  • XSAGA in de wolken
    Foto > Floris Heuer
  • XSAGA in de wolken
    Foto > Floris Heuer
  • XSAGA in de wolken
    Foto > Floris Heuer
  • XSAGA in de wolken
    Foto > Floris Heuer

Verleden, heden en toekomst van ‘de Koninklijke’ vonden een organische plek in Hangaar 10, 11 en 12 op Schiphol-Oost. Achter de douane wel te verstaan, waardoor alle aanwezigen van tevoren dienden te zijn aangemeld en werden voorzien van paspoort, accreditatie en de juiste eventinformatie. De operatie op Schiphol ging immers gewoon door en veiligheid gaat boven alles in de internationale luchtvaart.

Direct contact

Er kwam een landelijk scholenproject om de jeugd nadrukkelijk te betrekken bij de toekomst van de luchtvaart en ook de oud-medewerkers werden niet vergeten. Alle stakeholders kregen persoonlijke aandacht en een uitnodiging van de jarige. Iedereen had daarmee het gevoel in direct contact te zijn met de jubilaris en voelde zich daardoor extra verbonden met de oudste (onder eigen naam opererende) luchtvaartmaatschappij ter wereld.

KLM en XSAGA wilden het feestelijke moment met impact vieren en alle content werd in eenzelfde visuele jubileumcontext aangeboden. Een feest van, voor en door KLM zelf. Waardoor het geheel aanzienlijk meer was dan de som der delen.

Eén plus één is elf

Voor ons bedrijf zijn dit dé klussen waarin je alles van jezelf kan laten zien en waarin je intensief mag samenwerken met je opdrachtgever en met de besten in het vak. Samen met je partners in de productie laat dit project zien dat één plus één soms elf kan zijn!

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!