Back Back Achter de schermen

www.doyouloveme.nl

10 oktober 2006

Na 6 jaar relatieve PR- rust kruipt DeFabrique langzaam uit zijn schulp, of liever gezegd uit een van zijn vochtige kelders. Na een intensieve pioniersfase is de locatie bezig om naar de toekomst te kijken. 

In de eerste jaren van ons bestaan zeiden de critici dat bijzondere locaties toch een bepaalde houdbaarheidsdatum zouden hebben van een jaar of 5, maar het tegendeel is waar. DeFabrique is een gezond bedrijf met een vaste klantenkring die zowel uit directe klanten als de top van de evenementenbureaus bestaat en dat het succes binnenkort minder wordt ligt niet in de lijn der verwachtingen.

Goed,
je bent als locatie dus een paar jaar bezig en je hebt nog nooit een
verjaardags- of bedankkaart gestuurd naar een van je relaties.
Kerstpakketten doen we niet aan, wat moeten we daar instoppen wat echt
nog een beetje een link heeft met een oude mengvoederfabriek? Zakken
met konijnenvoer om het beestje de laatste dagen nog even vet te voeren
voor dat het op het kerstmenu staat? Een zak roestige spijkers?


Bij
pionieren hoort prioriteiten stellen, deze lagen bij ons met name op
het operationele vlak en niet bij marketing of CRM. Toch zien we nu
daar wel de noodzaak van in. Wanneer je een aantal jaren samenwerkt met
dezelfde bureaus bouw je wat op. Niet zo zeer het gevoel van
verliefdheid maar wel van trots en saamhorigheid. Je zet toch bij elk
event samen een top prestatie neer. Wanneer een van deze relaties weer
een boeking deed riep ik altijd I Love Effect of I Love Brilman en
Partners.

Waarom dit gevoel niet kenbaar maken aan je relaties? Dat hebben we dus gedaan met onze eerste marketingactie: www.doyouloveme.nl.
En wat gaat er nu gebeuren? Eigenlijk helemaal niets. We wilden alleen
maar vertellen dat we heel blij zijn met onze relaties, of zullen we
toch nog een zakje konijnenvoer opsturen?


Groet,

Sybren Ophof

General Manager DeFabrique

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!