Woudschoten Hotel & Conferentie centrum: 'Het is onze natuur'Woudschoten Hotel & Conferentie centrum: 'Het is onze natuur'
Back Back Locaties

Woudschoten Hotel & Conferentie centrum: 'Het is onze natuur'

06 november 2018

Wie de website van Woudschoten Hotel & Conferentiecentrum onlangs heeft bezocht kan het niet zijn ontgaan. Niet alleen heeft de look & feel een complete opfrisbeurt gekregen, het online platform is een gastgerichte ontdekkingstocht geworden waarmee je de mogelijkheden van de groene locatie nog beter leert kennen.

Voor bezoekers van Woudschoten Hotel & Conferentiecentrum wordt de toon gezet zodra ze het terrein van het landgoed oprijden. De oprijlaan van zo'n halve kilometer lang omarmt ze in een overweldigend bosrijke omgeving, met niets anders dan natuur, vogels en de gastvrije omgeving van Woudschoten.

Een groen welkom

De flora en fauna, maar ook de welkome accommodatie van het centrum bleken de perfecte basis voor de online metamorfose die de website van Woudschoten onlangs heeft ondergaan. ‘De afgelopen tien jaar is Woudschoten constant bezig geweest om de beleving voor gasten te verbeteren en te vernieuwen’, vertelt Susanne Konneman-Wijchman, Marketing & Communicatie Manager van Woudschoten. ‘Een belangrijke waarde in die ontwikkeling is onze locatie: we zitten op een prachtig landgoed vol flora en fauna van zo'n 45 hectare. Een ander speerpunt is onze gastvrijheid, voor Woudschoten is de gasten zich welkom laten voelen altijd een tweede natuur geweest. Beide unique selling points hebben we als uitgangspunt genomen voor de vernieuwde uitstraling van ons online platform. We hebben onszelf in aanloop naar de online verbeteringsslag de vraag gesteld: wat beweegt onze gasten en wat past daarbij? Precies dát verhaal vertellen we op de website.’

Onze natuur

Die verhalen komen naar voren op het online platform in de vorm van persoonlijke, authentieke verhalen van zowel de gasten als het personeel van Woudschoten. Waarom komen de (vaste) gasten naar Zeist, maar ook: wat zijn de beweegredenen van de medewerkers om elke dag weer met volle overgave het de gasten zo comfortabel mogelijk te maken? Susanne: ‘Wat is je natuur? Dat is de insteek. We gaan terug naar onze roots: de locatie in deze groene omgeving, ons gastvrije hart; sinds de oprichting de kern van het bedrijf. Want de gast staat boven alles op nummer één.’ Zowel de recent vernieuwde huisstijl als het logo zijn daarop gebaseerd. En ook de nieuwe payoff 'Het is onze natuur' maakt het dna van Woudschoten in een klap duidelijk.

Klantvriendelijk en overzichtelijk

De website is bovendien gebruiksvriendelijker geworden na de update. ‘De site is logischer, meer gericht op onze gasten en we laten de natuur echt spreken op de site’, legt Susanne uit. Dat gebeurt door kijkjes op het landgoed door middel van video's, vlogs, foto's en een virtuele 360 graden tour waarmee je je op het landgoed waant. ‘We zijn interactiever geworden, maar we blijven ons natuurlijk gewoon doorontwikkelen. Het is nog steeds mogelijk om op eenvoudige wijze een kamer te boeken, maar we presenteren onder andere onze zakelijke mogelijkheden helder en overzichtelijker. We zijn een groot conferentiecentrum met dagelijks honderden mensen, daar hoort een goede site bij.’

Trots op Woudschoten

Voor Susanne was dit online platform haar eerste project, sinds ze in mei is begonnen bij Woudschoten. ‘Het mooiste vond ik het om het verhaal van Woudschoten tot leven te laten komen online. Er zit zo veel geschiedenis en een prachtig verhaal achter het bedrijf. Dat is nu in woord en beeld gebracht en dat alles in een bijpassende, nieuwe huisstijl. Het allermooiste vond ik hoe betrokken de gasten en de medewerkers waren bij het hele proces. Ze dachten mee, maar waren ook bereid om tijd en energie in onder andere de interviews te steken.’ Voor wie het eindresultaat nog niet heeft gezien: bezoek vooral de site van Woudschoten Hotel & Conferentiecentrum voor een virtuele tour, persoonlijke verhalen of informatie over de vele zakelijke mogelijkheden. Susanne: ‘We zijn super trots. Maar ik nodig iedereen vooral uit om langs te komen en het landgoed ook in levende lijve mee te maken.

Over Woudschoten Hotel & Conferentiecentrum

Het van oorsprong in 1896 opgerichte Woudschoten Hotel & Conferentiecentrum biedt met 30 verschillende zalen en 140 hotelkamers een scala aan mogelijkheden voor elk soort zakelijke evenement. Dat alles temidden van een inspirerend groene omgeving in de bossen van Zeist. Hier biedt Woudschoten een sfeervolle accommodatie, een compleet product met diverse faciliteiten en een helder prijsbeleid. Deze faciliteiten zijn uitstekend geschikt voor één- of meerdaagse bijeenkomsten, voor talloze (teambuilding)activiteiten, als trainingslocatie, om te vergaderen, voor congressen en als sfeervol hotel voor een weekendje weg.

Door > Cintha Rood

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!