Back
Nieuws
Workshop Creativiteit van Freelance Event Professionals in de Efteling wordt sprookje
08 maart 2013Er was eens een Workshop Creativiteit op dinsdag 5 maart jl. georganiseerd door Freelance Event Professionals (FEP) in samenwerking met de Efteling. Doel van deze bijeenkomst was om in één middag de beginselen van creativiteit te leren.
Storytelling
De gethematiseerde Sleuteliers van de Efteling ontvingen de FEP-leden en brachten hen naar het bijzondere Carroussel Theater. Frans Goenee, conceptmanager horeca bij de Efteling, onthulde de geheimen achter de successen van de Efteling. En waar de Efteling naartoe wil de komende jaren en hoe ze deze doelstellingen willen behalen. Ofwel: van Storytelling naar Storyselling. Frans had zijn laatste zinnen amper uitgesproken of vijf Sleuteliers stapten het theater binnen om elk een groep Feppers mee het park in te nemen. Elke groep kreeg een sprookje en twee steekwoorden mee. De opdracht was om het sprookje te herschrijven en de steekwoorden hierin te verwerken.
Groepspresentaties
Na een uur brainstormen in de lentezon, was het tijd voor de groepspresentaties in Restaurant Applaus, onderdeel van Efteling Theater. Onder het genot van een borrel mocht elke groep haar opwachting maken op het podium. Opmerkelijk was hoe de sprookjes die iedereen kent veranderd werden in actuele sprookjes waar de crisis, kansen, liefde en social media centraal stonden. Een afgevaardigde van de groep las het sprookje voor en de overige deelnemers visualiseerden het verhaal. Gelukkig eindigen sprookjes altijd goed, dus ook aan de welbekende crisis kwam een einde.
Met de op drie na grootste watershow ter wereld de Aquanura eindigde de workshop creativiteit voor de Freelance Event Professionals. En FEP leefde nog lang en gelukkig.
Storytelling
De gethematiseerde Sleuteliers van de Efteling ontvingen de FEP-leden en brachten hen naar het bijzondere Carroussel Theater. Frans Goenee, conceptmanager horeca bij de Efteling, onthulde de geheimen achter de successen van de Efteling. En waar de Efteling naartoe wil de komende jaren en hoe ze deze doelstellingen willen behalen. Ofwel: van Storytelling naar Storyselling. Frans had zijn laatste zinnen amper uitgesproken of vijf Sleuteliers stapten het theater binnen om elk een groep Feppers mee het park in te nemen. Elke groep kreeg een sprookje en twee steekwoorden mee. De opdracht was om het sprookje te herschrijven en de steekwoorden hierin te verwerken.
Groepspresentaties
Na een uur brainstormen in de lentezon, was het tijd voor de groepspresentaties in Restaurant Applaus, onderdeel van Efteling Theater. Onder het genot van een borrel mocht elke groep haar opwachting maken op het podium. Opmerkelijk was hoe de sprookjes die iedereen kent veranderd werden in actuele sprookjes waar de crisis, kansen, liefde en social media centraal stonden. Een afgevaardigde van de groep las het sprookje voor en de overige deelnemers visualiseerden het verhaal. Gelukkig eindigen sprookjes altijd goed, dus ook aan de welbekende crisis kwam een einde.
Met de op drie na grootste watershow ter wereld de Aquanura eindigde de workshop creativiteit voor de Freelance Event Professionals. En FEP leefde nog lang en gelukkig.
Goed artikel?
Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!