Na een inspirerend en uitdagend 2024 was het moment daar om de meest getalenteerde mensen en producties in de schijnwerpers te zetten. Onder leiding van juryvoorzitter Danny Damman heeft de vakjury met trots een selectie gemaakt van degenen die het afgelopen jaar hebben uitgeblonken in creativiteit, innovatie en vakmanschap. Het bestuur is trots op het succes van deze editie en op iedereen die heeft bijgedragen aan de kracht en creativiteit van de sector.
Voorzitter Marcel Albers: ‘Hoewel 2024 gevuld was met fantastische evenementen, bracht het ook serieuze uitdagingen met zich mee. Deze awards staan dus niet alleen symbool voor erkenning, maar ook voor de veerkracht van de sector. Samen kijken we vol vertrouwen uit naar een prachtig 2025 voor de live-entertainmentindustrie!’
Dit zijn de winnaars
- Service of the Year: Eventsuper – Tijn Leussink & Ruben Peters
Jury: ‘Een grote supermarktketen heeft zich baanbrekend gepositioneerd binnen de festivalmarkt met een flexibele campingsupermarkt die zich aanpast aan de specifieke behoeften van elk evenement.’ - Innovation of the Year: The MOJO Mix – The Sightline Friendly FOH – Jan Chris de Koeijer, Niels Peeters & Henkjan Luesink
Jury: ‘De eerste Front of House-constructie die veiligheids- en kijkervaring naadloos combineert, zonder zichtlijnbelemmeringen voor het publiek.’ - Young talent of the Year: Otte Stoltenborg
Jury: ‘Een veelbelovend talent met een combinatie van technische vaardigheid, leergierigheid en aanstekelijke energie.’ - Brand action of the Year: IKEA @ Lowlands – Eric van Eerdenburg, Simone van Vegten, Bart Lensink & Home ISM Buro Hobo – Maartje Steenbergen & Marije Hobo
Jury: ‘De creatie van Drömland, een gigantische slaapkamer waar festivalgangers een powernap konden doen, was een gouden zet in merkactivatie.’ - Campaign of the Year: GVB & ADE Campaign – Jorinde Boom, Yanicke Agnes, Özgür Cukur, Paul van Arendonk, Tantu Beats, Crocodile Agency
Jury: ‘GVB en ADE maakten openbaar vervoer hip met een slimme samenwerking en een populaire TikTok-campagne.’ - Location of the Year: Rotterdam Ahoy – Jolanda Jansen, Arnaud Hordijk & Marlous de Groot
Jury: ‘Ahoy innoveert door grensverleggende gebiedsontwikkeling en optimaal gebruik van het volledige complex.’ - Sustainability of the Year: NextStage – Yoël Schuller, Marieke Scherpenisse & Elisabeth de Jong
Jury: ‘NextStage laat zien dat sociale duurzaamheid en structurele verandering binnen de sector haalbaar zijn.’ - Visual of the Year: Mysteryland Mainstage – Sander Vermeulen, Roy Gerritsen, Sander den Otter & Team 250K
Jury: ‘Een spectaculaire eindshow met een gigantische LED-kubus en perfect gechoreografeerde droneshow.’ - Set design of the Year: Mysteryland Mainstage – Sander Vermeulen, Jake Kooi, Jenno Roelofs Ledlease/Airworks/Coreworks – Kris Busschers & Rosanne Janmaat
Jury: ‘Een baanbrekend stagedesign met een imposante LED-kubus als centraal element.’ - Sound design of the Year: The Analogues – Sam Kosterman, Remko Luijten, Eelco Ladan, Kelvin Mak & Peak Audio
Jury: ‘Hun toewijding aan het recreëren van de iconische sound van The Beatles is van ongekende precisie en vakmanschap.’ - Light design of the Year: AMF – Koen van Elderen, Maarten Hoogland, Ampco Flashlight, Dennis de Bruin & Merijn van Kruijsbergen
Jury: ‘Een verbluffende 360°-visuele ervaring met 28.800 individueel aanstuurbare LED-bollen.’ - Production of the Year: Groots met een zachte G – Anke Janssen, Esmee Schram & Ronald van den Bersselaar
Jury: ‘Het emotionele en spectaculaire afscheid van Guus Meeuwis’ iconische concertreeks in het Philips Stadion.’