Wesley van Dinteren weer aan boord bij OCEANDIVAWesley van Dinteren weer aan boord bij OCEANDIVA
Back Back Nieuws

Wesley van Dinteren weer aan boord bij OCEANDIVA

24 maart 2017

Sinds kort is hij er weer: Wesley van Dinteren. Meer dan een decennium geleden kwam hij het destijds 4-koppige team van OCEANDIVA ondersteunen als super-stagiair. Het klikte meteen en Wesley bleef. Gedurende 8 jaar werkte hij als party manager, eventmanager, producent en zelfs als onderdeel van de bemanning. Na een break van 5 jaar, waarin hij een startende evenementenlocatie heeft helpen opzetten en als zelfstandig ondernemer wijn importeerde, kwam de perfecte gelegenheid voorbij om ons multi-talent terug te vragen. En hij zei “ja!” Maar wie ís hij nou eigenlijk echt?

Wesley als mens

34 Lentes jong, bijna 2 jaar getrouwd en samen met zijn wederhelft heeft hij een knappe baby gemaakt. Al jaren gelukkig samenwonend in de Amsterdamse Pijp, waar hij vaak uitgebreid kookt en wijnen serveert aan zijn vrienden, en er dan zelf ook graag een paar drinkt. Als hij een break nodig heeft, dan springt hij op z’n snowboard of in z’n duik-outfit. ‘Maar wel vooral bij mooi-weer-en-warm-water hoor!’ aldus Wesley. Een hardwerkende, leergierige duizendpoot met meer interesses dan pootjes. Hij weet op veel gebieden ‘dan ook wel wat’, naar zijn eigen bescheiden woorden. Een persoonlijke jongen die houdt van écht contact en vooral gelooft in mooie samenwerkingen. Het liefst is hij de hele dag met mensen in contact; één van de redenen dat hij graag terug wilde komen. Zijn guitige lach en betrouwbare voorkomen geven hem zijn mega-gunfactor die hem goed van pas gaat komen. Naast zijn andere skills, positieve kijk en oplossingsgerichtheid natuurlijk. ‘En ik ben een goede luisteraar; dat helpt ook vaak’, weet hij uit ervaring. 

Wesley als vakman

Als kersverse accountmanager, en als oude garde-lid bij de DIVA, voelt hij zich als een vis in het water. ‘Het is fijn om weer part of the team te zijn. Ook al zijn we 5 jaar verder, zijn er processen veranderd en wilde haren verdwenen; die speciale DIVA-vibe is niets veranderd.’ Wesley is niet voor het eerst als accountmanager aan de slag, maar wel bij OCEANDIVA. ‘Het is nieuw voor me en interessant om te ervaren hoe het er aan deze kant aan toegaat.’ OCEANDIVA is achter de schermen bezig met het aanpassen van de IT-infrastructuur en Wesley heeft veel nuttige ervaring om hierover mee te denken. Dit proces toekomst-proof maken, creëert volgens Wesley de grootste kansen voor hem, zijn sales-collega’s én de klanten. Ook als vakman is hij een goede luisteraar en zal naar aanleiding van hun wensen en budget altijd een goudeerlijk advies uitbrengen. ‘Ik wil graag dat de klant weet dat ik aan dezelfde kant sta, zodat we een mooie samenwerking opbouwen met elkaar.’

Wesley als creatieveling

Zijn brede ervaring vanaf 2004 bij OCEANDIVA, maar ook zijn ervaring die hij als organisator van zijn eigen publieksevenementen en de oprichting van een nieuwe evenementenlocatie heeft opgedaan, is van enorme toegevoegde waarde. Hij is super creatief; een absolute must voor sales. Bijvoorbeeld wanneer een klant de locatie wil bekijken op een dag dat het schip niet in Amsterdam, maar in Düsseldorf ligt. ‘Eerst vraag ik uiteraard of er binnenkort een volgende site-inspectieronde gepland staat. Als dat niet werkt, dan neem ik hen graag mee naar Düsseldorf en heffen we aan het einde van de dag hopelijk samen het glas, uitkijkend naar een geslaagd event. Als ook daar geen mogelijkheid voor is, nodig ik hen uit voor een mooie presentatie in het hoofdkantoor in Amsterdam. Daar kan ik ook goed laten zien en voelen wat er mogelijk is.’ Een andere kans die Wesley opeens ziet voor OCEANDIVA, nu hij hierover nadenkt, is 360 graden-beeldmateriaal. ‘Dan kan ik hen middels virtual reality meenemen over het schip.’ 

Wesley over OCEANDIVA

Als we hem vragen of een schip net zo zeewaardig is als zijn bemanning, oftewel of de mensen bepalend zijn voor het resultaat, dan is zijn antwoord duidelijk. ‘Absoluut. Het zijn juíst de mensen die het waarmaken. Het product kan nog zo mooi zijn, maar zonder de juiste mensen en operatie, komt een klant niet terug. De varende evenementenlocaties zijn al jarenlang een succes, die verkopen zichzelf wel. Maar een tevreden klant is het resultaat van de samenwerking tussen alle poppetjes die het event runnen.’ 

OCEANDIVA Management over Wesley

Vanuit people management is het een logische stap dat Wesley nu als accountmanager terug is. ‘Wij hebben er alle vertrouwen in dat hij gaat shinen! We kijken altijd naar de persoon, wat diegene kan en wil en kiezen mensen die bij onze filosofie passen. Op die manier houden we onze DIVA’s en DIVO’s bovengemiddeld lang bij ons, gemotiveerd, productief én happy!’, aldus Mandy Berding, General Manager OCEANDIVA.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!