Wereldwijd uniek tijdreizen in EssenWereldwijd uniek tijdreizen in Essen
Back Back Nieuws

Wereldwijd uniek tijdreizen in Essen

17 augustus 2023

Tijdreizen is mogelijk in Essen, in het Nederlands. ‘Essen 1887 - Een Mixed Reality Tijdreis’ is de meest moderne en innovatieve manier van een stadswandeling van dit moment. De digitale ervaring is niet alleen deels geproduceerd in Eindhoven, maar is nu ook volledig vertaald om het mogelijk te maken voor Nederlandse gasten. Tot op heden bestaat er nergens ter wereld een vergelijkbare ervaring. ‘Essen 1887’ heeft daarom al verschillende internationale prijzen ontvangen. Essen Marketing nodigt u  uit om ‘Essen 1887 – Een Mixed Reality Tijdreis’ zelf te komen ervaren en uit te proberen voor uw medium. Er wordt een individuele afspraak voor u gemaakt.

Mix van realiteit en virtueel

De Mixed Reality tijdreis in het centrum van Essen is een mix van het heden en virtuele realiteit. Bezoekers verliezen hun omgeving nooit uit het oog. In tegenstelling tot virtual reality-brillen zijn mixed reality-brillen veel kleiner en vormen ze geen gesloten systeem. Het is meer een iets grotere zonnebril. Alleen wanneer de bril digitale markers in het stadscentrum herkent, projecteert hij mensen, tijdpoorten, gevels van huizen en vele andere spannende dingen die tijdens de mixed reality tijdreis aan de binnenkant van de bril te ontdekken zijn. Deze projecties overlappen de werkelijkheid en vermengen zich tot een totaalervaring.

Gemaakt in Eindhoven

Tijdens de buitengewone stadswandeling reizen bezoekers terug naar de dag van de begrafenis van de grote industrieel Alfred Krupp. Voor hun ogen verschijnen rijtuigen, dieren, gebouwen en mensen in oude gewaden en personages, die zo realistisch acteren alsof ze in levende lijve in het centrum van Essen staan. De cast bestaat uit de Duitse acteurs Henning Baum en Tatjana Clasing, tv-kok Nelson Müller en de Nederlandse entertainmentlegende Harry Wijnvoord. Alle personages zijn volledig gedigitaliseerd in een van de modernste 360-gradenstudio's ter wereld, in Eindhoven. Dankzij volumetrische capturing zien de avatars er bijzonder echt uit en maken ze ‘Essen 1887’ tot een unieke ervaring.

Nadruk op duurzaamheid en digitalisering

De Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) loopt voorop bij de toepassing van immersieve technologieën (Virtual, Augmented en Mixed Reality), het gebruik van Conversational Interfaces (bv. spraakassistenten) en toepassingen van kunstmatige intelligentie (AI), bijvoorbeeld in chatbots. Om het toeristische aanbod op AI-ondersteunde marketingplatforms beter zichtbaar te maken coördineert de DZT het gezamenlijke Open-Data/Knowledge Graph-project van de Duitse toeristische sector.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!