Welcome to the DawnWelcome to the Dawn
Back Back Nieuws

Welcome to the Dawn

27 juni 2019

Lightyear heeft het prototype van de eerste elektrische zonneauto Lightyear One, met behulp van Plugged Live Shows, op indrukwekkende wijze onthuld in de TheaterHangaar in Katwijk. Bij zonsopkomst om 5.23 uur op dinsdagochtend 25 juni verzamelde een exclusief gezelschap zich voor de officiële lancering. Met inspirerende sprekers, pakkende content en de technische mogelijkheden van de TheaterHangaar maakten maar liefst 800 bezoekers samen een unieke ervaring mee.

In opdracht van Lightyear heeft Plugged Live Shows ook de communicatie slogan verzonnen ‘Welcome to the Dawn'. Dit staat niet alleen letterlijk voor een nieuwe dag, maar kent ook de symboliek voor een aanbreken van een nieuw tijdperk.

Koen Colmbijn (Creative show director) vertelt over het ontwikkelingsproces: 'Wij hebben het project benaderd vanuit een showperspectief. Lightyear is een pionier op gebied van design in duurzaamheid. Dit betekent dat de onthulling van het prototype datzelfde unieke karakter hoort te hebben. We hebben een rode lijn getrokken met de eerste ochtendgloren als fundament, zowel visueel als symbolisch. Hiermee hebben wij bij de gasten de associatie gelegd tussen de eerste lichtstralen en Lightyear One. Voor de sprekers zochten wij een combinatie van visie op avontuur en duurzaamheid en achtergrondinformatie over de auto en het ontwerp. Het podium was voor Alastair Humphreys (avonturier en motivational speaker), Lex Hoefsloot (CEO Lightyear) en Lowie Vermeersch (CEO Granstudio). Dankzij de technische mogelijkheden van de TheaterHangaar, roteerde de zaal per spreker en waren wij in staat allen een eigen set te geven. Ook de ‘nieuwe’ generatie kreeg het woord middels videoprojectie. Lightyear heeft een missie gericht op de toekomst. Een beweging rondom duurzaamheid creëert een fijne leefomgeving voor onze kinderen. Vandaar dat de voice over van de video content verzorgd werd door een 10-jarig Engels meisje.'

U bent uitgenodigd om 5.23 uur

Het tijdstip was voor sommige genodigden misschien ongebruikelijk, maar door de showontwikkelaars bewust gekozen. Koen vertelt: 'Er bestond geen andere mogelijkheid dan dit tijdstip. De aankomst was in het donker; een moment dat de Lightyear One kan rijden. De nummer één misvatting bij zonneauto’s is immers dat de zon moet schijnen. De show eindigde met het roteren van de theaterzaal en de Lightyear One in de buitenlucht in verblindende ochtendgloren. Welcome to the Dawn was de boodschap en dit hebben we tot in detail doorgevoerd.'

Een nieuw tijdperk in autorijden

De Lightyear One weet sportief design met efficiëntie en veiligheid als geen ander te combineren. Het stijlvolle gestroomlijnde ontwerp en gunstige gewicht, resulteert in een laag stroomverbruik en grote actieradius van 725 kilometer. Afhankelijk was weersomstandigheden rijdt de auto gemiddeld tussen de 50 en 70 kilometer per dag op zonne-energie. Zodra de auto in contact komt met zonlicht start het laadproces, waardoor de periode tussen reguliere laadsessies wordt vergroot. De eerste exemplaren van de ‘One’ zijn te reserveren voor €119.000 exclusief belastingen en hoopt Lightyear in 2021 uit te leveren.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!