Back Back Nieuws

Wedstrijdbaan WK BMX gepresenteerd in Ahoy Rotterdam

20 maart 2014

De
organisatie van het WK BMX heeft woensdag de officiële wedstrijdbaan van het WK
BMX gepresenteerd. Het WK BMX vindt deze zomer plaats in Ahoy Rotterdam van 23
tot en met 27 juli. Onder de aanwezigen waren onder andere de nationale
selectie en vertegenwoordigers van Red Bull, JVR, Interbest en Lotto welke als sponsors
aan het evenement verbonden zijn.

Spektakel in Sportpaleis Ahoy
“De baan is
een van de meest essentiële onderdelen van een geslaagd WK,” stelt Eric
Kersten, organisator van het WK. “De baan moet uitdagend zijn voor de rijder,
spectaculair voor de bezoeker en uiteindelijk de enige echte wereldkampioen
naar voren brengen. Ik denk dat we daar met dit ontwerp goed in geslaagd zijn.”
Kersten liet zich bij het ontwerp nadrukkelijk informeren door de UCI, maar ook
door coaches en rijders. “In het verleden werden de coaches en rijders niet betrokken
bij het ontwerp van de baan. Wij hebben er nadrukkelijk voor gekozen dit wel te
doen. Als er één doelgroep is die begrijpt wat een baan in zich moet hebben, dan
zijn zij het. Het zou dan ook gek zijn om ze niet naar hun ervaringen te
vragen.”

Bas de
Bever, bondscoach van de nationale selectie, is verheugd met het baanontwerp:
“Deze baan is spectaculair. Als je dan bedenkt dat in het Sportpaleis relatief
weinig ruimte is, dan kan je als publiek de rijders bijna aanraken. Dat moet
ook voor de sporters een ongekend gevoel geven.” Dat vindt ook Twan van Gendt,
één van de Nederlandse kanshebbers op de wereldtitel: “Ik zie deze baan wel
zitten. Een WK in eigen land is natuurlijk al heel bijzonder, maar om indoor in
het Sportpaleis te racen is iets waar ik echt naar uitkijk.”

Red Bull, Lotto, JVR en Interbest sponsors WK
BMX
De
organisatie maakte van de gelegenheid gebruik om tevens haar nieuwe sponsors
bekend te maken. Red Bull en Lotto treden toe als eventsponsors van het WK. Red
Bull is geen onbekende in het BMX en heeft onder andere Van Gendt onder
contract. Lotto treedt via de afspraken met de KNWU toe tot het WK. Lotto is 50
jaar geleden opgericht door sporters om middels het organiseren van kansspelen
geld te genereren voor de sport. De KNWU ontvangt jaarlijks een afdracht van De
Lotto. JVR is technisch supplier geworden van het WK en verzorgt alle audio en visuele
techniek. Tot slot is Interbest als mediapartner aan het WK verbonden.
Interbest, de specialist in snelwegreclame, speelt een actieve rol bij het
aankondigen van het evenement.

Voorverkoop inclusief Early bird korting van
start
Inmiddels is
de kaartverkoop van het WK van start gegaan. Sinds 1 maart kan men via de
website www.wkbmx.nl kaarten bestellen voor
hét BMX evenement van 2014. De organisatie verwacht een grote toeloop aan BMX
liefhebbers die van 23 tot en met 27 juli de gehele mondiale wereldtop in actie
willen zien. “We hebben dan ook besloten om een speciale ‘Early bird’ korting
in het leven te roepen,” aldus Kersten. “We willen er een groot feest van maken
in Ahoy Rotterdam en de vroege vogels belonen met een flinke korting. Het WK is
er voor de fans.”

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!