Traditiegetrouw is ook dit jaar het evenementenseizoen afgetrapt door Stage Entertainment (Stage) in de Amsterdam Convention Factory. De jaarlijkse ontbijtsessie Let's Begin startte om 08.00 uur met een aansprekend programma. Vakgenoten, opdrachtgevers en toeleveranciers kwamen op deze zomerse ochtend voor de laatste maal in deze hoedanigheid samen in de landmark van Stage Venues aan de Czaar Peterstraat.
Andere locatie in 2014
Tanja Dik, algemeen directeur Stage Entertainment Nederland en Joop van den Ende Theaterproducties, heette alle event professionals welkom en lichtte toe waarom Let's Begin na zes edities vanaf volgend jaar in een andere locatie plaats zal vinden. "Er komt een einde aan het tijdperk Amsterdam Convention Factory omdat de gemeente een andere bestemming heeft voor deze locatie. Dat betekent niet dat we niet doorgaan met onze evenementen, want de zakelijke markt kan in ieder geval tot en met eind juli 2014 in Amsterdam Convention Factory terecht, bovendien beschikken we met Stage Venues ook nog over het Beatrix Theater en het AFAS Circustheater."
2014 and Beyond
In een sfeervolle ruimte van Amsterdam Convention Factory sierde een mooie witte Tentworx-tent als 'onderdak' voor alle genodigden. "Dat is symbolisch, omdat we de tent zo op zouden kunnen pakken en 'm ergens anders neer kunnen zetten in 2014," verklaarde Dik, die vervolgens Trendwatcher Andrea Wiegman introduceerde. Zij nam hiervandaan het publiek mee naar 2014 and Beyond.
Prosuming: consumeren en produceren tegelijk
Enkele highlights uit de presentatie van Wiegman: "Wanneer je er voor zorgt dat het verhaal goed is, doet de gebruiker de rest. Dat is omdat verhalen worden geconsumeerd en gedeeld, via kanalen als Instagram, waar iedereen een eigen laagje van de werkelijkheid maakt. In feite is iedereen ook een uigever te noemen: ook wel prosuming genoemd. We consumeren en produceren tegelijk!"
Inspiratiebron
Ook haalde Wiegman enkele trends aan die we misschien al kenden, maar nog niet zo benoemden. "We gaan naar een nieuwe benadering van 'living in the media'. Burberry doet dit bijvoorbeeld heel goed in zijn flagshipstore in Londen. Alles rondom dat merk gebeurt daadwerkelijk in deze winkel: er is een muziekkanaal, een videokanaal op grote schermen en ook catwalks vinden er plaats. Burberry organiseerde een 360 degrees event in Tapei in 2012, een goed voorbeeld van 'a true augmented sensory experience' en een inspiratiebron op zich.
'Happy all day'
Na deze en andere trends (luchtballonnen), hypes (superman in het straatbeeld) en ontwikkelingen (popup locaties) gaf Wiegman het startsein voor het ontbijt dat verzorgd werd door maar liefst drie cateraars, waaronder MPS l martinair party service. Deze cateraar verrasste gasten met 'slow starter', 'happy all day' en 'early bird' smoothies. De superfood smoothies zaten vol superieure energieboosters zoals Maca poeder en acai bessen. Maar ook gepocheerd ei, zalm, heerlijke broden en yoghurts werden geserveerd in een omgeving die was aangekleed door Wolterinck Event Decoration / Fraai Projecten.
Zo is het Stage Entertainment en Joop van den Ende Theaterarrangementen voor de zesde maal gelukt om iedereen met zowel voeding voor de geest als voor de maag klaar te stomen voor het nieuwe evenementenseizoen!