Back Back Nieuws

We Care Foudation succes op HotelloTOP

25 januari 2008
De Nederlandse We Care foundation heeft een turbulente week achter de rug. Op de Maastrichtse BBB, vakbeurs voor de horeca, werd door tal van prominenten voor het goede doel gekookt en overhandigde de We Care Foundation een cheque van 45.000 euro aan de VPTZ, het gekozen doel in 2007.

De kersverse stichting brandt van de ambities om het komende jaar een fenomeen in de Nederlandse horeca te worden. In enkele maanden tijd is door een aantal enthousiaste vrijwilligers een nieuwe, levensvatbare stichting opgericht die deze week het eerste tastbare bedrag mocht overhandigen. Tijdens de jaarbijeenkomst van het HotelloTOP Year Event, een netwerkevenement van oudstudenten van Hoge Hotelscholen, werd de waardevolle cheque overhandigd. Zo’n 700 managers woonden dit jaarlijkse congres in het MECC Maastricht bij, dat dit jaar in het teken stond van maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Verder werd op de beurs op een speciale manier de We Care Foundation vleugel geïntroduceerd. Het betreft een concertvleugel die door de Berlijnse kunstenaar Dirk Krechting geheel is omgebouwd tot mobiele keuken! Het gelegenheidstrio van kook Celebrities, bestaande uit Hans van Wolde, Ramon Beuk en Angelique Schmeink, introduceerde op deze vleugel het nieuwe “ei van Columbus”. De vleugel wordt in de toekomst ingezet bij fondsenwervende evenementen van de We Care Foundation, en kan gehuurd worden door bedrijven.

Ondanks de drukke feestmaanden is er enorm veel maatschappelijk bewustzijn in de bedrijfstak getoond. “Horecamensen zijn doeners en enorm positief” aldus Jeu Claes, vertrekkend voorzitter van Koninklijk Horeca Nederland. Dit jaar bestaat Koninklijk Horeca Nederland 125 jaar en de belangenvereniging koos voor een samenwerking met de We Care Foundation om gezamenlijk een gastvrij doel te ondersteunen: de hulp voor de daklozen. Het initiatief heeft een enorm potentie en zal zich het komende jaar verder manifesteren binnen de branche. Hoogstwaarschijnlijk zal er een “menukaart”ontworpen worden waarmee ondernemers een keuze kunnen maken op welke manieren zij hun steentje bij willen dragen die het beste past bij hun bedrijf. Gastvrijheid voor gastvrijheid.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!