Jan Jacobs, hoofdredac… ach hou nou toch eens op, besteedt in zijn eerste dossier in de komende High Profile Events aandacht aan inspiratie en creativiteit. Deze halve pagina in Adformatie zou niet misstaan in dat nummer.
Ruyters/Poppink gebruiken prachtige woorden als passie en creativiteit.
 En beschrijven dat de vakmensen van veel reclamebureaus hoge kwaliteit
 willen leveren en die hoge kwaliteit afmeten aan de mate van
 creativiteit: ‘de klant is koning maar creativiteit blijft altijd
 keizer’.
Citaat: ‘Veel reclamebureaus (lees dus even organisatiebureaus) hebben
 dan ook de overtuiging dat de mate van creativiteit het enige
 onderscheidende kenmerk is van hun onderneming’ … (maahaar)… ‘Je
 kunt je bijvoorbeeld (ook) onderscheiden op brancheniveau, op
 specialisme of op een onderscheidende bedrijfsbenadering. Ook liggen er
 veel kansen op het vlak van nieuwe marktontwikkelingen, zoals
 interactiviteit en crossmediaal denken.’
En dan heb je me! Daar had ik het gisteren ook nog even over met de
 komende IDEA voorzitter Gerben Plasmeijer. De eventbranche heeft net
 als de reclamebranche gebrek en dus behoefte aan crossmediale denkers
 en doeners. Ilse Media is niet voor niets – ik geloof deze week – van
 start gegaan met SRM om een cursus aan te bieden op dat vlak. Iedereen
 heeft het erover, crossmedia, (bijna) niemand doet ‘t. En al helemaal
 niet in de eventbranche. Of wel dan?
Lees het in Adformatie nummer 01/02 op pagina 49.