Joost RigterJoost Rigter
Back Back Nieuws

Wat is jouw glas melk?

06 april 2017

De gasten van The Experience Conference hadden verschillende verwachtingen. Maar geen van hen was voorbereid op Joost Rigter. Hij raakte moeiteloos iedere aanwezige met zijn indringende verhaal én een reis door zijn wereld.

Acceptatie en positiviteit

Joost sprak over zijn oogziekte, de reden waarom hij nu nog maar 0,8% ziet. En tóch realiseerde hij zijn dromen. Hij richtte meerdere bedrijven op, waaronder een restaurant. Hoe? Door letterlijk en figuurlijk zijn grenzen te verleggen, stap voor stap. Van het glaasje water uit de kraan dat altijd voorhanden was, naar het pak melk uit de supermarkt, dat voor hem ooit een tocht door een onbekende wereld betekende.

Kwetsbaarheid en lef

Zijn publiek luisterde geboeid, of liever gezegd geblinddoekt. Aan den lijve ondervonden zij hoe het is om op de tast op zoek te gaan naar andere mensen. Contact te maken door anderen aan te raken. Te luisteren zonder de invloed van visuele prikkels. En met wildvreemden in gesprek te gaan over hun eigen uitdagingen en de reden waarom zij die tocht naar dit ‘glas melk’ wel of juist nog niet ondernomen hebben. Een beetje ongemakkelijk in het begin, maar al snel overwonnen de humor en het plezier en kwam men in slechts enkele minuten tot diepgaande gesprekken.

Impact

In de branche wordt veel gesproken en moeite gedaan om mensen, doelgroepen, te ‘beraken’. Joost is erin geslaagd om dit soms uitgekauwde begrip op bezielende wijze een nieuwe lading te geven.

Fotografie: Photonic

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!