VR-tour door SugarCity Events op nieuwe websiteVR-tour door SugarCity Events op nieuwe website
Back Back Nieuws

VR-tour door SugarCity Events op nieuwe website

10 oktober 2018

SugarCity Events in Halfweg heeft sinds deze week een nieuwe website om het toenemend aantal buitenlandse geïnteresseerden een unieke inzage te geven in de onbeperkte mogelijkheden van de industriële evenementenlocatie. Via foto's, video en een state-of-the-art virtual reality-omgeving is te zien wat er allemaal kan worden gerealiseerd op, rond en in SugarCity Events.

SugarCity Events maakt deel uit van de krachtige ontwikkeling van het SugarCity-terrein tussen Amsterdam en Haarlem, die wordt uitgevoerd door de Cobraspen Groep. Veel mensen kennen de locatie al door de kleurrijk verlichte silo's, die als eyecatcher van het gebied dienen. De evenementenlocatie is goed bereikbaar in de Randstad, maar is door de ligging nabij luchthaven Schiphol ook internationaal steeds meer in trek. Internationale conferenties, product-presentaties of corporate meetings vinden steeds vaker de weg naar SugarCity. Dat wordt in de toekomst nog versterkt door met name de ontwikkeling van een hotel op deze locatie. De website is om die reden ook in het Engels en in het Duits beschikbaar.

VR-tour

Door de VR-beelden en de VR-tour word je als bezoeker online al mee de suikerfabriek in genomen en krijg je een goede indruk van de sfeer van de verschillende ruimtes en van de mogelijkheden die de locatie biedt. De video's en foto's laten een veelzijdig beeld zien van de evenementen die eerder plaatsvonden, maar geven ook een impressie van de groei en de ontwikkeling van de fabriek door de jaren heen.

Inspirerend moodbook

'Door virtual reality sta je als het ware in de ruimtes,' aldus Oscar Persoon van SugarCity Events. 'Het beeldmateriaal trekt je de locatie in. De geschiedenis van de suikerfabriek en alle moderne faciliteiten die we bieden worden goed uitgebeeld. Je vindt er ook een filmpje dat het productieproces van suiker in de tijd van de suikerfabriek laat zien. Zo ga je terug in de tijd en beleef je de oorspronkelijke functie van de locatie.'

De nieuwe website geeft een duidelijk overzicht van alle events die er al zijn georganiseerd. Van 'The Voice of Holland' tot Mercedes Benz en van een KLM-personeelsmeeting tot charity-events. 'De website is een bron van inspiratie. Als je al geen plannen had voor een event, dan ga je er meteen één uitdenken als je de beelden ziet," belooft Oscar Persoon. "Dit kunnen intieme business-meetings zijn, maar ook grote conferenties tot 10.000 man.'

SugarCity-terrein bruist

Uiteindelijk wordt het gehele SugarCity-terrein nieuw leven ingeblazen. Tot de ontwikkelingen in het gebied behoren onder andere een casino, een hotel, een outletcenter en kantoorruimtes rondom de eventlocatie. Persoon: 'Elk event wil graag mensen in beweging brengen, door met een mooie beleving een blijvende herinnering te creëren. Bij SugarCity Events begrijpen we dat. Wij zijn zelf ook nog steeds in beweging en bouwen steeds verder aan de locatie. Uiteindelijk is het ons doel om klanten en hun gasten te raken met een unieke ervaring in een unieke omgeving.'

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!