Vijf jaar Pillows Hotels: een rijk gevoel van thuiskomenVijf jaar Pillows Hotels: een rijk gevoel van thuiskomen
Back Back Locaties

Vijf jaar Pillows Hotels: een rijk gevoel van thuiskomen

19 april 2022

Een authentieke omgeving waar ruimte is voor persoonlijke aandacht, heerlijk slapen op een plek die beter voelt dan thuis. Ruim vijf jaar geleden mondde deze visie uit in het eerste Pillows hotel in Amsterdam. Dit jaar viert Pillows haar eerste lustrum. We spraken met Loes Dingemans, CEO, over dé Pillows-beleving, de ontwikkelingen binnen de organisatie en haar blik op de toekomst. 

Het begon met een goed doordacht concept: een hotel openen dat méér is dan een ‘kamerfabriek.’ Loes: ‘We wilden voorzien in alle gemakken die iemand thuis ook heeft. Die elementen hebben we in ons eerste hotel; Boetiekhotel Anna van den Vondel in Amsterdam, toegevoegd. We willen onze gasten warm verwelkomen en een fijne tijd laten beleven, zoals je dat ook met familie en vrienden doet die op visite komen. 

  • Pillows Grand Hotel Ter Borch
    Pillows Grand Hotel Ter Borch
  • Pillows Charme Hotel Chateau De Raay
    Pillows Charme Hotel Chateau De Raay
  • Pillows Grand Hotel Reylof
    Pillows Grand Hotel Reylof
  • Pillows Anna van den Vondel
    Pillows Anna van den Vondel
  • Pillows Grand Hotel Reylof
    Pillows Grand Hotel Reylof
  • Pillows Grand Hotel Reylof
    Pillows Grand Hotel Reylof

Denk hierbij aan een warm welkom met een drankje in de living en de mogelijkheid om op elk moment van de dag een hapje te eten. Over elk detail is goed nagedacht, van warme inrichting met rijke materialen tot de vestiging op unieke locaties: dichtbij de stad maar in een oase van rust.’

Niets is copy-paste

Inmiddels is de hotelcollectie uitgebreid tot zeven hotels, verspreid over Nederland en België. ‘Het concept is verder aangescherpt om de beleving rijker te maken. We willen een plek zijn waar je écht niet meer weg wilt. Dat betekent dat je ruimte wilt hebben voor een fitness, een (urban) spa, een goed restaurant en een gezellige bar.’ Persoonlijke aandacht blijft de belangrijkste pijler. ‘Of het nu gaat om een hotel met 30 of 150 kamers, overal is aandacht besteed aan het pand, het interieur, de omgeving, de gasten en het culinaire aspect. Ook op momenten zonder persoonlijk contact voel je in onze hotels de aandacht doordat alles met zoveel zorg is uitgekozen. Niets bij Pillows is copy-paste waardoor je in elk hotel opnieuw verrast wordt.’ Naast een heerlijk verblijf, staat Pillows in steeds meer hotels voor een fantastische, culinaire beleving. Loes: ‘Ik ben er heel trots op dat al onze restaurants inmiddels een erkenning van Michelin of van Gault&Millau hebben ontvangen. Pillows is hierdoor naast een plek om lekker te verblijven, ook écht een plek geworden waar je heerlijk kunt eten voor eerlijke prijzen.’

Uit slapen is het nieuwe eten

De afgelopen twee jaar bleef het team van Pillows onverminderd gefocust. ‘Met vertrouwen in de toekomst, bleven we scherp op het ‘nu’ en hielden we vast aan het concept waar we erg in geloven. Terwijl sommige zaken vertraagden, gingen anderen juist in een stroomversnelling, zoals het rebranden van ons hotel in Deventer. We hebben ons ook meer gericht op de Nederlandse gasten. Mensen waren steeds meer op zoek naar een manier om écht even weg te zijn en de Pillows beleving sloot daar mooi bij aan.’ Deze ontwikkeling ziet Loes dan ook nog wel voortduren. ‘Uit slapen is het nieuwe uit eten. Echt verwend willen worden en er even helemaal uit zijn, een nieuwe stad verkennen en vervolgens de spa in. Er is meer vraag naar luxe en beleving, ook bij de zakelijke gast. Samenkomen mag bijzonder zijn en daar lenen onze hotels zich goed voor. We zien dat gasten inmiddels onze verschillende hotels bezoeken en bewust voor ons concept, de beleving, kiezen. Dat is dan ook direct de boodschap die Loes graag wil meegeven. ‘Maak het bijzonder, ‘time is precious so spend it well.’ Dat drijft ons, we maken van elk moment iets moois en nemen de zorg hiervoor uit handen.’

Ambities

Die momenten wil Loes graag nog op veel meer locaties mogelijk maken. ‘We zien dat de formule succesvol is en hebben de ambitie om op meer locaties -binnen Nederland en Europa - een Pillows hotel te openen.’ In oktober opent het tweede hotel in Amsterdam, Pillows Grand Boutique Hotel Maurits at the Park. ‘Dit wordt ons allereerste vijfsterren en meest complete hotel. Het bevindt zich in een monumentaal pand, midden in het park en nabij Artis. Qua faciliteiten en services spant dit hotel straks echt de kroon, met de bekende Pillows-beleving als uitgangspunt.’

Door > Angelique Aalders

 

Op de hoofdfoto: Loes Dingemans. Door: Tessa Witvoet

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!