
Artistieke stadsaankleding op z’n Rotterdams
Open Up artwork
Rotterdam kleurt komend voorjaar alsnog in de kleuren van het Eurovisie Songfestival. Posters, banieren, vlaggen en videoschermen in en rond de stad tonen twee weken lang het officiële Open Up artwork van het Eurovisie Songfestival 2021. Naast deze traditionele stadsaankleding pakt Rotterdam in samenwerking met vijf creatieve partijen uit met artistieke aankleding variërend van fashion en fotografie tot lichtkunst, streetart en installaties.
Rotterdam will open up again
Aan de plannen van de kunstenaars kwam vorig jaar abrupt een einde toen corona in Nederland intrede deed. ‘We hebben de kunstenaars gevraagd hun plannen opnieuw te bekijken en aan verschillende scenario’s aan te passen,’ aldus Annemieke van Wegen-Delhaas, projectmanager citybranding & citydressing Host City Rotterdam. ‘Zo zijn we gekomen tot een nieuw plan dat hoe dan ook voor een Songfestivalbeleving gaat zorgen in de stad. Eerst vooral digitaal en op afstand en vervolgens stukje bij beetje naar meer zichtbaarheid in de straten van Rotterdam tot in de Rotterdamse huiskamers. Rotterdam will OPEN UP again!’
> Foto: Rene Castelijn