Back Back Nieuws

Vierdaagsefeesten onderzoekt berichtgeving op social media

18 juli 2011
Samen met onderzoeksbureau Blauw Research onderzoekt de Vierdaagsefeesten de berichtgeving in de verschillende social media. Wat wordt getwittert en bericht op Facebook, Hyves en weblogs? Welke relevante berichten zijn er voor de organisatie? En wat is de tendens?

#nijmegen bruist wat een #feest!

Oooh vanavond ga ik sws Matrixx ath the park checken! Of het nou regent of niet; Funk-D, Afrobro’s en Vato Gonzalez ft MC Tjen. HARD!!!

Het was prachtig, ja. Kippenvel. De ideale muziek voor de Stevenskerk. #agnesobel

Gevelconcert zonder gevel is toch niet hetzelfde… Volgend jaar in de ramen en svp met lichtkrant voor de teksten.

Analyzer
Het aantal gevonden berichten is ongeveer gelijk aan dat van zaterdag; 100 relevante berichten per uur. 40% van de berichten is enthousiast vergeleken met 29% positieve berichten op de eerste dag. Het aandeel negatieve berichten is gelijk gebleven; 7% is minder positief over het evenement. Deze berichten zijn verschillend van aard; een vies toilet geeft aanleiding tot klagen, net als het wat frisse weer.

Top vijf
Tot slot de vijf podia/artiesten waarover het meest positief wordt gesproken in de social media:

1. Matrixx
2. Frank Boeijen
3. Agnes Obel
4. Gevelconcert
5. De Staat

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!