Back Back Nieuws

Verrassingen op Dutch Game Awards 2015 in TivoliVredenburg

05 oktober 2015
Het was het jaar van de primeurs op de Dutch Game Awards 2015. In de Utrechtse locatie TivoliVredenburg werden de plexiglazen uilen 30 september voor de achtste keer uitgereikt en zorgde dit jaar voor een aantal verrassingen.

‘Games suck’
Voor het eerst deden Vlaamse studio's mee en twee daarvan wisten meteen awards mee over de grens te nemen. Super Monkey Studios won Best Art Direction met Guns, Gore & Cannoli en het inmiddels met gamedevelopment gestopte Tale of Tales pakte de Special Award voor Sunset. Toen Tale of Tales co-founder Michael Samyn gevraagd werd of de studio nu misschien toch weer een game ging maken, schudde hij resoluut het hoofd: ‘Games suck!’.

Grafisch Lyceum Utrecht
Ook bij de studentenprijzen waren opvallende winnaars. Zo won het Grafisch Lyceum Utrecht als eerste MBO-opleiding in Nederland een Dutch Game Award. Vector Flight won Best Student Game Design. Maar het kon nog gekker. Ruben Naus was nog leerling op een middelbare school toen hij zijn prijswinnende game Lisa maakte. Hij was de jongste winnaar ooit van Best Student Art Direction.

En verder…
Het was tevens de eerste keer dat een Virtual Reality project in de prijzen viel. Beyond Sports van Gamedia en Triple IT won Best Technical Achievement. Het is een app waarmee profvoetballers met een VR bril wedstrijden analyseren.
Eén game viel twee keer in de prijzen. Het Eerste Wereldoorlogspel Verdun van M2H en Blackmill Games won prijzen voor Best Economic Achievement en de Control Industry Award, de prijs die wordt bepaald door lezers van gamesindustrie-vakblad Control.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!