'Verliefd op The Dylan, dat zijn we allebei''Verliefd op The Dylan, dat zijn we allebei'
Back Back Interview

'Verliefd op The Dylan, dat zijn we allebei'

21 februari 2019

Benieuwd naar de verhalen van branchegenoten? De rubriek Event Personality geeft een kijkje in hun leven. Maak deze week kennis met Femke Eilerts en Myrthe van Ginkel. Beiden Group- en eventscoördinator bij The Dylan Amsterdam

Stel je even voor

Femke Eilerts is 22 jaar: ‘Samen met Myrthe organiseer ik de events in The Dylan, sinds juni 2018. Ik studeerde aan de Hogere Hotelschool in Leeuwarden en volgde minors op Bali en in Thailand. Hele toffe ervaringen die ik meeneem in mijn werk. Na een tien maanden durende stage bij The Dylan mocht ik blijven. :)

Myrthe van Ginkel, 26 jaar, werkt eveneens als Group- en eventscoördinator bij The Dylan. ‘Na de middelbare hotelschool in Den Haag werkte ik bij het Sheraton- en Swiss hotel als Duty manager. Ik heb altijd geweten een andere richting op te willen. Hier ben ik op mijn plek.’

Ben je geworden wie je had willen zijn?

Femke organiseerde vroeger al graag feestjes. Van het feit dat ze tijdens haar minor een feestje voor de Nederlandse ambassade in Thailand mocht organiseren wordt ze nóg blij. En daar telt ze intussen de (internationale) evenementen in The Dylan bij op. Schot in de roos dus!
Myrthe organiseerde altijd al familieweekenden en zat in commissies van haar sportverenigingen. ‘Huwelijken vind ik vooral erg leuk. Sinds ik ceremoniemeester was op de bruiloft van mijn zus helemaal. Ik ben van grote hotels naar steeds kleiner gegaan, meer boutique. Hier voel ik me thuis.’

Wat is er zo leuk aan de evenementenbranche?

Femke: ‘Vooral de omgang met de mensen, iets kunnen neerzetten wat ze willen en nét iets meer. Op deze locatie is dat mooi om te doen, dit is een vijfsterren hotel en de persoonlijke service is ons USP. De uitstraling in combinatie met dat het mensen aan niets ontbreekt. Het leukste moment is het feedback moment. Mensen met een tevreden gevoel naar huis laten gaan. Dat is zo leuk aan dit werk.’

Myrthe: ‘Je bent altijd met mensen bezig, en altijd met iets anders. Voor iedereen is iets anders belangrijk namelijk. Dus geen evenement is hetzelfde. Alert blijven en de extra stap doen maakt het zo leuk. Dat kan en is mogelijk hier. Het hebben van een persoonlijke afspraak werkt het best om er een onvergetelijk evenement van te maken. Wij moeten vaak uitleggen waarom we voor een evenement zoveel vragen stellen. Dieetwensen? Tafelindeling? Zo hoeven we tijdens de avond niet meer te vragen welk gerecht voor wie is. Dit wordt door de gasten enorm gewaardeerd als we dat tevoren al hebben voorbereid. Dat maakt het ook persoonlijk.’

Van wie heb je veel geleerd?

Myrthe: ‘Mijn vorige room division manager leerde me zelfstandigheid.’
Femke: ‘Ik vond de begeleiding van mijn docenten op school waardevol. Hier in The Dylan is dat Sam (F&B manager). Meelopen met events, dat is het meest waardevolle dat je kunt doen. Het gaat namelijk live toch anders dan je vooraf had gepland. Tijd reserveren tussen speeches bijvoorbeeld, in combinatie met een diner, de praktijk leert je alles.’

Zijn er vaste evenementen in de branche die jullie bezoeken?

Myrthe: ‘We houden sowieso altijd rekening met de evenementen die in de RAI plaats vinden, dan is het altijd drukker in de stad, vooral de maanden september en oktober.’
Femke: ‘Amsterdam Dance Event is ook een periode waar het aanzienlijk drukker is in de stad en veel mensen zoeken een vergader plek.’

Waar zijn jullie op dit moment mee bezig?

Myrthe: ‘Femke en ik zijn samen bezig met een vernieuwend concept van de open trouw locatie dagen, om de bruidsparen een goed beeld geven van wat we kunnen. En we zijn druk ons de nieuwe menu’s eigen te maken. Heel inspirerend!

Gouden tip?

Femke: ‘Voor een eventmanager is het heel belangrijk dat je zelf verliefd bent op de locatie, en dat ben ik.’
Myrthe: ‘Dat geldt voor ons beiden. En we hebben een ontzettend leuk team. Zien veel blije gasten. Daar word je vanzelf blij van.’

Tot slot

Myrthe: ‘Een huwelijk of (familie)diner. We zien steeds meer Amsterdamse bedrijven. Die willen weten wat er achter de groene deur zit… Een leuke ontwikkeling.
En aan de lezers van dit artikel: kom gerust ook eens kijken.’

Door > Lilian Kuerten 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!