Back Back Nieuws

Verhuurcijfers Philharmonie Haarlem stijgen na veranderingen

02 februari 2016
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het nergens. Dit gezegde gaat ook op voor vele congreslocaties. Iedereen vindt zijn eigen locatie, vanzelfsprekend, de mooiste, de beste, het meest flexibel… Nog feestelijker is het als de mooie praatjes ook echt blijken te kloppen.

Stijging
Verheugd constateert Philharmonie Haarlem dat de verhuurcijfers de afgelopen twee jaar stegen met 30% en de verhuur aan internationale partijen zelfs verdubbelde. Met een kleine klop op de borst concluderen de medewerkers van de locatie dat de belofte aan de zakelijke markt ‘Stadsschouwburg & Philharmonie Haarlem, dé congreslocatie voor inspiratie en succes’ wordt aangenomen.

Multifunctioneel
Philharmonie Haarlem heeft de afgelopen jaren diverse veranderingen ondergaan om de zakelijke gast beter van dienst te kunnen zijn. Het verkoop- en horecapersoneel werd getraind, de gratis WIFI geoptimaliseerd en het meubilair vernieuwd. De meubels van Nederlandse ontwerpers passen goed bij de moderne en historische architectuur van het pand. De klassieke concertzaal werd omgebouwd en multi-inzetbaar, waardoor veel zaalopstellingen mogelijk zijn.

Philharmonie op TV
Ook medialand heeft de concertzaal van de Philharmonie ontdekt. De locatie diende als decor voor The Voice en So you think you can dance en niet te vergeten het succesvolle programma Maestro. Zij zijn voor de derde keer te gast.

Foto: Presentator Frits Sissing van Maestro in de Grote Zaal

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!