sjeff landgoed marquette
10 september 2025

Vergaderen & evenementen op een uniek landgoed: Landgoed Marquette

Door Mahlee Plekker

Rubrieken

Rijdend over de oprijlaan, omringd door eeuwenoude bomen, zie je het kasteel van Landgoed Marquette al in de verte verschijnen: een plek waar iedere gelegenheid bijzonder wordt, groot of klein. Binnen wacht een sfeervol decor, waar je van de ene stijlvolle ruimte in de andere stapt. Elke ruimte ademt historie en heeft een eigen verhaal te vertellen. Voor eventmanagers die zoeken naar een inspirerende locatie voor meerdaagse bijeenkomsten, vergaderingen of evenementen, is Landgoed Marquette in Heemskerk een schot in de roos. ‘Van intieme vergaderingen tot grootschalige congressen: alles is mogelijk. We denken mee en maken ieder event op maat’, vertellen Carla en Tessa van Sjeff, waar ze met hart en aandacht zorgen dat elk event iets bijzonders wordt. Hun missie? Van Landgoed Marquette een plek maken waar iedereen een onvergetelijke gelegenheid beleeft.’

Meerdaagse zakelijke evenementen

Landgoed Marquette is uitermate geschikt voor meerdaagse zakelijke evenementen’, vertelt Carla. Er zijn meerdere zalen en kamers voor vergaderingen of break-out sessies en op slechts 600 meter ligt een hotel waar gasten comfortabel kunnen overnachten. Dit maakt het landgoed ideaal voor congressen, heisessies of brainstormdagen. 

Sjeff denkt graag mee over arrangementen waarin vergaderen, teambuilding en ontspanning elkaar afwisselen. ‘Het strand is bijvoorbeeld dichtbij om echt uit te waaien, maar ook op het eigen landgoed kunnen mensen een wandeling maken om even een frisse neus te halen’, aldus Tessa.

Historie en sfeer als meerwaarde

Wat Landgoed Marquette onderscheidt van andere eventlocaties, zijn de prachtige historische ruimtes. De karakteristieke ruimtes zijn volledig ingericht met schilderijen en objecten die samen het verhaal van het landgoed vertellen. Zo wordt elke bijeenkomst omringd door historie. ‘De Spiegelzaal is met 153m2 onze grootste zaal en ideaal voor grote bijeenkomsten, vertelt Carla. ‘Een ruimte als de Bibliotheek wordt dan weer vaak gebruikt voor diners en recepties’, vult Tessa aan. Zo heeft elke zaal zijn eigen sfeer en elke gast haar of zijn eigen voorkeur, passend bij het doel van het event.

Flexibiliteit en maatwerk

Naast de zalen binnen, heeft Landgoed Marquette ook een prachtige kasteeltuin, een ideale plek om buiten te vergaderen, te ontspannen of een borrel te organiseren. Ook teambuilding en entertainment zijn volledig inpasbaar. Van een moorddiner tot een spannend ‘Hunted’-spel op het landgoed – de creatieve invulling maakt van elke bijeenkomst een belevenis.

Kerst op Landgoed Marquette

Rond de kerstperiode verandert Landgoed Marquette in een heus sprookje. ‘Voor het derde jaar op rij organiseren we een zakelijke kerstmarkt. In sfeervolle pagodetenten bieden lokale leveranciers hun producten aan. Medewerkers kunnen zo hun eigen kerstpakket samenstellen en naderhand samenkomen voor een borrel of hapje’, vertellen ze. ‘Met feestelijk verlichte kerstbomen, warme vuurtjes en overal kerstverlichting voelt het landgoed in december echt magisch’, vertelt Tessa ‘Alsof je in een film rondloopt.’ Naast de kerstmarkt zijn er in deze periode uiteraard ook borrels, walking dinners en complete kerstdiners in de zalen mogelijk. Het chateau wordt volledig ondergedompeld in feestelijke sfeer.

Even functioneel als inspirerend

Naast de unieke uitstraling is Landgoed Marquette ook heel toegankelijk en compleet. Slechts 20 minuten rijden vanaf Amsterdam, 150 gratis parkeerplaatsen en elf verschillende zalen die flexibel te combineren zijn voor breakouts of subsessies. Daarmee is het landgoed even functioneel als inspirerend. ‘Wat ons uniek maakt, is dat we altijd die extra stap zetten. Met persoonlijke aandacht, maatwerk en een glimlach zorgen we dat elk evenement bij ons een succes wordt’, sluiten ze af.

Foto's: Ruby Fotografie, Kim Michael, Rebekka Mell