Carlton President Carlton President
Back Back Interview

Vera en Sandra van Carlton President #event17

14 april 2017

Wie zijn jullie en wat doen jullie?

‘Wij zijn Vera en Sandra van het Carlton President. Als senior salesmanager en marketing coördinator zijn wij samen verantwoordelijk voor de sales en marketing van het hotel.’  

Wat is jullie opgevallen op de beurs?

Sandra: ‘Er staan niet veel locaties, op EvenementContact waren er meer. Het valt me op dat de beurs goed aangekleed is en je wordt goed aangesproken.’

Vera vindt Event 2017 ook een leuke beurs om inspiratie op te doen. ‘We organiseren zelf ook evenementen. Het is inspirerend om te zien hoe bepaalde mensen bepaalde acties oppakken. Wij zijn pas zelf voor een campagne bezig geweest met hoe je herinneringen kunt maken en die vast kunt leggen. Dus wat we hier nu zien op het gebied van foto’s spreekt ons aan.’

Welke kennissessies hebben jullie bezocht?

Sandra is naar de sessie van Jordi van den Bovenkamp geweest, Content met de grote C van creativiteit. ‘Ik vond het heel inspirerend, want hij vertelde heel leuk hoe je op een simpele manier anders naar dingen kunt gaan kijken. Als voorbeeld gaf hij het introductiefilmpje van Adèle toen haar single ‘Hello’ uitkwam. Of voor een optreden van Marco Borsato, werd Marco gefotografeerd op een trap. Bijschrift was ‘Marco op treden’. Dus leuke beeld- en woordgrappen, maar veel mensen kunnen die knop niet omzetten. Hij gaf trucjes om van simpele dingen grapjes te maken. Ik heb er veel aan gehad, omdat wij onze boodschap ook vaak leuker over willen brengen dan de standaard uitingen.’

Wat willen jullie meegeven aan de evenementenbranche?

‘Wij hebben alles onder één dak, vergaderzalen, congreszaal, bar, restaurant en hotelkamers. Wij onderscheiden ons door persoonlijk aandacht, we doen echt ons best om onze gasten goed te leren kennen. Onze opdrachtgevers krijgen dan ook een vast contactpersoon, vanaf het eerste moment totdat hij of zij de parkeerplaats verlaat. Ook op de dag zelf, dat werkt heel prettig’, vertelt Sandra.

Vera knikt. ‘We laten ons door anderen inspireren, maar willen zelf ook mensen inspireren. Daarom zoeken wij naar het verhaal achter de vraag van de klant. Vanuit de historie zijn wij een klassieke locatie, maar wij durven wel anders te zijn. Daar gaan we met onze klanten ook graag over in gesprek.’

Geestdriftig vertellen de dames over hun beurscampagne. ‘De stad Utrecht profileert zich als groen, gezond en slim, daar zoeken wij voor het hotel metaforen voor. Op de beurs geven wij vogelhuisjes weg, aansluitend op het groen van Utrecht. Vogels zoeken een huisje dat voldoet aan bepaalde criteria. Soms is dat een eenvoudig huisje en soms is het wat complexer. Daar kunnen wij ons helemaal in vinden. Organisaties kunnen bij ons terecht voor een standaard opstelling bijvoorbeeld, maar we verzorgen ook op maat gemaakte evenementen en congressen. We kijken daarbij heel erg goed naar het doel van de bijeenkomst, wie zijn de gasten en wat verwachten zij van ons. Wij hopen natuurlijk dat onze gasten vaker terug komen, naar de plek waar zij zich thuis voelen en vertrouwd zijn. Net als vogels, die terugkeren naar hun nestplaats.’

 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!