Een speelplaats voor merken
‘Wij zijn geen traditionele eventlocatie’, stelt Alan. ‘The Upside Down is een experience. En juist dat maakt het zo geschikt voor experiential marketing. Merken kunnen hier echt een connectie maken met hun doelgroep.’ Als onderneming heeft The Upside Down veel ervaring in het verkopen van een experience waarbij content maken de hoofdmoot is. Alan: ‘We willen onszelf geen Instagram of social media experience noemen, maar het is wel een groot onderdeel van ons succes en nog steeds hip en happening. Afgelopen kwartaal hebben we weer een recordaantal bezoekers ontvangen, dat laat zien dat we na 4 jaar nog steeds on trend zijn.’ De locatie biedt ruimte voor tijdelijke brandactivaties of langdurige merkovernames, waarbij het creatieve team van The Upside Down actief meedenkt. ‘We bouwen samen met de opdrachtgever aan een beleving die volledig in lijn ligt met het merk. Denk aan custom kamers, branded journeys en een social media output die zich als vanzelf verspreidt.’
De kracht van The Upside Down zit in het decor, dat al zó veel sfeer en kleur geeft, dat merken vaak genoeg hebben aan een simpele toevoeging. ‘Soms is een logo al voldoende’, vertelt Julia. ‘Maar merken kunnen ook helemaal losgaan met custom branding, van geluid en geur tot aan extra visuele details in elke kamer.’
‘Elke ruimte heeft zijn eigen vibe’
Voor zakelijke events biedt The Upside Down volop mogelijkheden. De benedenverdieping is ingericht voor ontvangst, food & beverage en bijvoorbeeld productpresentaties. ‘We hebben een grote eigen productiekeuken, dus qua catering kunnen we veel zelf verzorgen. En voor specifieke wensen werken we samen met vaste partners’, aldus Alan. Boven vind je de tweede grote ruimte van de experience, genaamd Candy Land. Beide ruimtes zijn geschikt als gezamenlijke ruimte en hebben een capaciteit tussen de 200 - 250 personen. ‘Verspreid over de locatie kunnen we events aan tot zo’n 600 personen, waarbij 500 personen ideaal is om de ruimtes goed te kunnen beleven’, vult Julia aan. ‘En elke kamer heeft zijn eigen vibe. Je kunt hier dus makkelijk een reis creëren waarbij gasten door het merk worden meegenomen – van welkomsdrankje tot interactieve proefruimte. Het engagement met een merk is hierdoor 100%!’
One stop shop voor beleving
The Upside Down profileert zich nadrukkelijk als one stop shop voor creatieve merkactivaties. Alan: ‘We bieden alles in-house aan: decor, productie, catering, grafisch ontwerp. Zelfs de winkel op de begane grond kunnen we inzetten voor sampling of verkoop, zodat mensen voor of na de experience een product of give away mee kunnen nemen.’
The Upside Down is geen locatie voor standaard business events, benadrukken Alan en Julia. ‘The Upside Down is one of a kind. Voor een bijzonder concept gaan we dicht voor regulier publiek. We zijn dus selectief en zoeken naar een mooie match met een merk. Wil je iets heel speciaals, dan moet je bij ons zijn.’
Experiential marketing in optima forma
Experiential marketing of engagement marketing is een groeiende trend en eentje waar The Upside Down perfect in past. Alan: ‘We zijn op dit moment in gesprek met een aantal grote merken voor een langdurige samenwerking. Ook ontvangen we regelmatig artiesten voor shoots en organiseerde Nikon hier laatst een grote take-over.’ Het laat zien dat merken meer willen dan alleen zichtbaarheid – ze willen beleving. ‘Mensen willen geraakt worden en zich ergens onderdeel van voelen’, aldus Alan. ‘Bij ons worden ze letterlijk onderdeel van het verhaal van een merk. Dat maakt de impact veel groter dan een billboard ooit kan zijn!’