Upfield Professional realiseert Plant-Based FutureUpfield Professional realiseert Plant-Based Future
Back Back Eventcase

Upfield Professional realiseert Plant-Based Future

17 maart 2020

In 2018 verkocht Unilever zijn margarinetak aan de investeerder KKR met onder andere iconische merken als Becel, Blue Band, Bona, Zeeuws Meisje en Croma en bracht ze onder in het nieuwe moederbedrijf Upfield. Upfield is actief in 95 landen, waarvan in 51 landen een nummer 1 positie. Hiermee werd Upfield de grootste plant-based food company ter wereld.

Kernwaardes Upfield Professional

Upfield Professional gelooft sterk dat plantaardige voeding de toekomst is. Hierdoor zal het bedrijf blijven investeren in haar merken om middels de bestaande producten en innovaties een mooie toekomst tegemoet te gaan. 

Om deze missie, Upfield Professional en haar merken op de juiste manier te presenteren tijdens Horecava 2020, ging het bedrijf op zoek naar een creatieve en innovatieve partner. BYLEI kreeg de opdracht mee te denken aan het visualiseren van deze waarden.

Beurspresentatie Horecava 2020

Een plant-based stand, zorgde voor één herkenbare natuurlijke uitstraling, waarin de missie en visie van het bedrijf ‘voelbaar’ zichtbaar waren. De volledig modulaire stand bestond voornamelijk uit natuurlijke materialen zoals hout, planten en bloemen. Vanzelfsprekend gecombineerd met biologisch afbreekbare disposables zoals bordjes en bestek. Alles werd onderdeel van de ‘plantaardige’ stand.

Focus op nieuwe merken

De wens om het merk Phase Professional en het nieuwe Flora Professional extra in het zonlicht te zetten, was een belangrijk onderdeel van het ontwerpproces. Gedurende de beurs bereidden verschillende chefs gerechten waarin de pure toepassing van de producten zichtbaar naar voren kwam.

Op professionele wijze beleefden bezoekers de verrassende stand en raakten geïnspireerd bij het proeven van de gerechten. Kwalitatieve topproducten presenteren aan gasten. Net een tikkeltje ‘anders’, maar toonaangevend en innovatief. Groen en plantaardig voelbaar; trendsettend.

Miss ons niet

Om extra op te vallen vroeg Upfield Professional ook aan BYLEI om mee te denken over een uniek eyecatcher op de stand. Het resultaat was een sprankelende ‘Miss ons niet…’, die in ‘Plant-Based’-kleding bezoekers bij de ingang van de Horecava verwees naar de hoofdstand. Op bijzondere wijze bezoekers prikkelen en verleiden, met direct resultaat. Ook bij de toekomstige beurspresentaties op onder andere Bakkersvak en Gastvrij Rotterdam, denkt BYLEI mee aan nieuwe, verrassende presentatie mogelijkheden en activaties.

Kijk hier voor de case: Upfield Professional

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!