Back Back Nieuws

Unibail-Rodamco presenteert grootse plannen in EYE

04 oktober 2013
Het filmmuseum EYE stond op dinsdag 24 september in het teken van het ‘EYE on the Future of Retailing’ event van vastgoedbedrijf Unibail-Rodamco. Het Frans-Nederlandse bedrijf heeft in EYE haar grootste plannen voor de transformatie van winkelcentrum Leidsenhage en haar visie op de toekomst van retail op spectaculaire wijze gepresenteerd.

Het EYE filmmuseum, inmiddels ook een vaste kracht binnen de Nederlandse locatiemarkt, is 1 keer per maand exclusief te huur voor allerhande evenementen. Op 24 september was het aan Close & Counter in samenwerking met Bart Veen Productions om het futuristische pand aan de noordelijke IJ-oevers van Amsterdam om te toveren voor zo'n event.

Het event
De gehele Arena, kenmerkend door het asymmetrische ontwerp, werd door BeamSystems voorzien van grote tailor made projecties. Gasten werden ontvangen door hostessen van Select Catering en Spirit Hosting waarna zij welkom werden geheten door Regional Managing Director Benelux John van Haaren en de weg langs diverse projecties vervolgden naar Cinema 1. Hier werd het plenaire deel gestart met oude filmfragmenten van het Amsterdamse winkelbeeld onder begeleiding van orgelspel. Vervolgens werd het aspect ‘Future’ binnen het thema aangesproken door een op maat gemaakte film waarin de plannen van Unibail-Rodamco visueel werden gepresenteerd.

Na het plenaire deel werden de gasten opnieuw uitgenodigd in de Arena en was er plek voor een receptie en de grande finale. Een video mapping show met muzikale begeleiding en bijpassende dance act van ISH sloot de avond af. Hierna was het aan DJ Fajah Lourens om voor een select gezelschap in de IJ-Lounge, met uitzicht over het IJ, een afterparty te verzorgen. Ook deze ruimte was gedecoreerd door o.a. BloemBloem en Partners in Building.

De productie
‘Het was voor ons tot nu toe de meest ingewikkelde productie. Het zat hem niet in het aantal personen, want we hebben vrijwel dagelijks evenementen tot 315 personen waarbij ook onze publieksfunctie behouden blijft, maar het was met name het detailniveau en de technische invloed op ons pand. Het blijft uniek dat we dit soort producties kunnen doen, als je beseft dat er tijdens het ontwerp en de bouw nul komma nul rekening is gehouden met dat wij een evenementenlocatie zouden worden’, aldus Sander van Kaam van het EYE Filmmuseum.

‘Het EYE filmmuseum was voor ons de perfecte en meest logische locatie om het high level event voor Unibail-Rodamco te organiseren. Het strakke interieur in combinatie met de grote oppervlaktes witte muren heeft ons geïnspireerd om een plan te ontwikkelen waarmee we inhoud, video en live entertainment op een spectaculaire wijze konden samenbrengen. Door het event team van EYE al in een vroeg stadium te betrekken bij onze ideevorming hebben we onze ambitieuze plannen ook uiteindelijk kunnen realiseren’, aldus producent Bart Veen Productions.

Dit najaar kent EYE opnieuw een aantal evenementen en voor het jaar 2014 staan er in ieder geval al 3 exclusieve verhuringen gepland. Hiermee weet EYE ook in 2014 de positieve lijn vast te houden.

Foto: Jolanda van der Linden

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!