Back
Nieuws
Uitdagend MVO project iQ Events en SOS Kinderdorpen
11 augustus 2009SOS-Kinderdorpen en iQ Events hebben de handen ineen geslagen en een instrument ontworpen waarbij het investeren in Human Capital in de breedste zin van het woord centraal staat. De SOS-Kinderdorpen Challenge (zie YouTube link onderaan) is een instrument dat tegelijkertijd invulling geeft aan maatschappelijk verantwoord ondernemen-beleid én personeelsbeleid. Om vandaag de dag onderscheidenvermogen te hebben dient een bedrijf te investeren in haar mensen. Het sturen op competenties en gedrag, maar ook het geven van verantwoordelijkheid zijn van essentieel belang.
De eerste component van de SOS-Kinderdorpen Challenge bestaat uit een competitie die teams bestaande uit medewerkers, collegas en of relaties met elkaar aangaan op gebieden van strategie, sportieve inspanning, samenwerking en intelligentie.
De tweede component van de Challenge is een maatschappelijke uitdaging waarbij fondsenwerving centraal staat. De teams dienen niet alleen op sportief gebied te presteren, maar ook op het gebied van fondsenwerving, door een zo hoog mogelijk bedrag op te halen middels acties die zij zelf organiseren. De opbrengsten van deze acties worden besteed aan het wereldwijde werk van SOS-Kinderdorpen. Met deze tweede component kunnen extra punten worden verdiend om de kans van deelname tijdens de grote finale te vergroten.
Een uniek HR-instrument dat er voor zorgt dat mensen zich intrinsiek verbonden voelen met de organisatie en de organisatiedoelstellingen. Op deze wijze kunnen successen niet uitblijven, aldus beide partijen!
Afrikaanse sfeerbeelden
Annemarie van Gaal, ondernemer én ambassadeur van SOS-kinderdorpen, heeft een korte film over dit initiatief gemaakt. Klik hier om de in Ghana opgenomen video, met zalige muziek van Habib Koite, te bekijken.
Goed artikel?
Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!